۲۵ هزار هنرمند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد:

۲۵ هزار هنرمند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند

در سال‌جاری بیش از ۲۵ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران از سوی صندوق اعتباری هنر از خدمات بیمه درمان تکمیلی بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا، اعضای هیات مدیره صندوق اعتباری هنر با غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند. در این جلسه سید حسین سیدزاده مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این صندوق گفت: صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور و رفع مشکلات آنان به دلیل عدم برخورداری از مزایای یک فرد شاغل در جامعه خصوصاً در سال های پایانی عمر تأسیس شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: گسترش خدمات بیمه ای از مهم ترین اهداف این صندوق است.

سیدزاده با اشاره به خدمات بیمه درمان تکمیلی بیان کرد: در سالجاری و با همکاری بیمه سرمد بیش از ۲۵ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور از سوی صندوق اعتباری هنر از خدمات بیمه درمان تکمیلی بهره مند شدند و تلاش ما همواره براین است تادر عقد قرارداد با شرکت های بیمه ای، هنرمندان کشور با کمترین هزینه، بالاترین خدمات را دریافت کنند و نگران هزینه های درمانی خود نباشند همچنین بیش از نیمی از سهم بیمه تکمیلی اعضا توسط صندوق اعتباری هنرپرداخت می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۶ به منظور سهولت دسترسی اعضاء به خدمات بیمه درمان تکمیلی از طریق پیاده‌سازی سیستم‌های مبتنی بر وب سامانه بیمانو طراحی و راه اندازی  شد که از نظر نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه، ارائه اطلاعات شفاف به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کاهش مراجعات حضوری، قابلیت پیگیری خسارت ها و… و. دستاورد بسیار قابل توجهی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به حضور صندوق اعتباری هنر در حوادث زلزله، سیل و رخدادهای اخیر کشور و حمایت از هنرمندان گفت: گسترش پوشش های بیمه ای برای جبران حوادث فاجعه آمیز در دستور کارصندوق قرار داد. امیدواریم با همراهی شرکت‌های بیمه، بتوانیم منازل اصحاب فرهنگ و هنر و فضاهای فرهنگی و هنری را در مقابل بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه بیمه کنیم که نیازمند کمک و همراهی بیمه مرکزی هستیم.

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از عملکرد صندوق اعتباری هنر گفت: صنعت بیمه برای رشد و افزایش نفوذ خود به همراهی اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند است و بدون استفاده از پتانسیل این گروه مرجع دستیابی به اهداف دشوار خواهد بود.

همچنین بیمه مرکزی به منظور افزایش بهره مندی و تنوع خدمات بیمه ای به هنرمندان در کنار صندوق اعتباری هنر خواهد بود و این همکاری را با توان مضاعف ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است