بازیگر شناخته‌شده فرانسوی در ۳۷ سالگی بر اثر حادثه در اسکی درگذشت

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از گاردین، گاسپار اولیل بازیگر فرانسوی بر اثر سانحه در هنگام اسکی در سن 37 سالگی درگذشت.

ستاره فیلم های «یکشنبه طولانی نامزدی» و «خیزش هانیبال» پس از حادثه در کوه های آلپ به بیمارستان منتقل شده بود. به گفته خانواده و وکیل این بازیگر، اولیل روز سه شنبه 18 ژانویه به وسیله بالگرد به گرنوبل منتقل شد اما نتوانست از شدت جراحات جان سالم به در نبرد.

شبکه محلی فرانس بلو گزارش داد که اولیل با یک اسکی باز دیگر د برخورد کرد و به سرش ضربه وارد شد. طبق اعلام این شبکه، اسکی باز دیگر در بیمارستان بستری نشده و سالم است. تحقیقات هم اکنون در جریان است.

اولیل در سال 2001 پس از چند کار تلویزیونی در فیلم «برادری گرگ» نقش کوچکی در کنار وینسنت کسل و مونیکا بلوچی ایفا کرد.

اولیل پس از آن با حضور در چند کار تحسین شده مانند «چیزهای تابستانی» و «منحرف»، به نقش اولی فیلم درام رمانتیک «یکشنبه طولانی نامزدی» ساخته ژان پیر ژونه هدایت شد. فیلمی که برای او جایزه ستاره نوظهور جوایز سزار را به ارمغان آورد.

این بازیگر فرانسوی بعدها در فیلم پیش درآمد «خیزش هانیبال» در نقش دکتر هانیبال لکتر ظاهر شد.او همینطور نقش ایو سن لوران طراح معروف را نیز ایفا کرد که برای آن نامزد جایزه سزار نیز شد. حضور در فیلم «اینجا ته دنیاست» خاویر دولان هم یکی دیگر از کارهای مهم این بازیگر در دوران کوتاه زندگی اش بود. اولیل برای فیلم دولان توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول سزار فرانسه را دریافت کند.

انتهای پیام/