تکلیف سینماهای قدیمی غیرفعال باید مشخص شود/ ظاهر شهر را زشت کرده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۰
رییس سازمان سینمایی عنوان کرد:

تکلیف سینماهای قدیمی غیرفعال باید مشخص شود/ ظاهر شهر را زشت کرده‌اند

رییس سازمان سینمایی با اشاره به سینماهای قدیمی، فرسوده و غیرفعال در سراسر کشور درباره لزوم تغییر آیین‌نامه سینماهای قدیمی غیرفعال توضیح داد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور، ششمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی روز سه شنبه ۲۸ دی ماه با حضور رمضانعلی حیدری خلیلی، حبیب ایل بیگی، محمد رحمتی، یزدان عشیری، یاسر شاه پیری، کامران ملکی، سیدمهدی جوادی، محمد حمیدی مقدم،‌ هاشم میرزاخانی، مهران عباسی انارکی، سیدصادق موسوی، لادن طاهری، غلامرضا نجاتی برگزار شد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی با اشاره به موضوع درخواست مکرر برخی مالکان سینماهای قدیمی، فرسوده و غیرفعال در سراسر کشور خاطرنشان کرد: معاونت ارزشیابی و نظارت موظف شده است با ارزیابی جدی آیین نامه، تغییر وضعیت و شرایط این دسته از سینماهای قدیمی و غیرفعال مورد توجه و بازنگری قرار دهد تا تکلیف این سینماهای قدیمی که خارج از ناوگان کاربری اکران هستند و برخی از آن‌ها نما و چهره شهر را به هم می‌زنند، روشن شود. قرار است آیین نامه‌ای در این زمینه تدوین شود و با ارایه به صحن جلسه شورای مدیران سازمان سینمایی مصوب و شاخص‌ها و پارامترها به صورت شفاف اعلام شود.

او اضافه کرد: سینماهای فرسوده زیادی در سطح کشور رها شده‌اند که سال‌هاست بلاتکلیف هستند. جدای از حق الناسی که مطرح است باید به طور جدی و مدون با راهبرد اجرایی مشخص در این خصوص اقدام کنیم.

به گفته وی، وقتی سینمایی بیش از ۴۰ سال در خدمت ناوگان اکران نیست و به صورت مخروبه و چهره ضدفرهنگی درآمده است حتما باید وضعیتش روشن شود و این‌ مستلزم کار کارشناسی موثر و جدی است.

خزاعی در پایان با اشاره به لزوم بازنگری و نگاه کاربردی در این حوزه به همکاری با سایر حوزه‌ها از جمله شهرداری تاکید کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است