۵۰ درصد ظرفیت مرکز گسترش باید به حوزه انیمیشن اختصاص یابد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۰
محمد خزاعی ابلاغ کرد:

۵۰ درصد ظرفیت مرکز گسترش باید به حوزه انیمیشن اختصاص یابد

رییس سازمان سینمایی در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان به اهمیت حوزه انیمیشن و وظایف مرکز گسترش اشاره کرد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور، ششمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی روز سه شنبه ۲۸ دی ماه با حضور رمضانعلی حیدری خلیلی، حبیب ایل بیگی، محمد رحمتی، یزدان عشیری، یاسر شاه پیری، کامران ملکی، سیدمهدی جوادی، محمد حمیدی مقدم،‌ هاشم میرزاخانی، مهران عباسی انارکی، سیدصادق موسوی، لادن طاهری، غلامرضا نجاتی برگزار شد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت توجه و اهتمام به حوزه پویانمایی در کشور و ضرورت حمایت هدفمند و سازمان یافته از این صنعت عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای پویانمایی در کشور و استعدادها و ضرورت توجه به اقتصاد انیمیشن قرار بود موسسه مستقلی در این عرصه ایجاد شود ولی در حال حاضر به دلیل فقدان منابع زیرساختی و همینطور، ایجاد انسجام تشکیلاتی این ماموریت به مرکز گسترش سینمای مستند محول شد.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: از مدیر مرکز گسترش انتظار دارم ۵۰ درصد ظرفیت این مرکز را از سال آینده به حوزه انیمیشن اختصاص دهند. همچنین، این مرکز موظف است از سال آینده، طی آیین نامه‌ای سیاست‌ها و برنامه‌ها را درباره فعالیت حوزه پویانمایی، سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و حمایت از این حوزه، تدوین و مشخص کند. این آیین نامه باید با رویکرد عدالت فرهنگی و در جهت حمایت از ظرفیت‌های استانی و استعدادهای جوان و نوظهور مناطق محروم برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است