نخستین سوگواره «نگاه نوین» برگزار می شود/ برپایی کارگاه‌های هنر عاشورایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵

نخستین سوگواره «نگاه نوین» برگزار می شود/ برپایی کارگاه‌های هنر عاشورایی

نخستین سوگواره «نگاه نوین» در چهار محور موسیقی، ادبی، نمایشی و تجسمی 30 شهریور در فرهنگسرای شفق برگزار می شود. 

به گزارش خبرگزاری صبا، همزمان با آغاز دهه سوم سوگواری حسینی و بازگشایی مراکز آموزشی، نخستین سوگواره «نگاه نوین» در چهار محور موسیقی، ادبی، نمایشی و تجسمی و در دو رده سنی کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال، ۳۰ شهریورماه ساعت ۱۷ تا ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای شفق برگزار خواهد شد.

سوگواره نگاه نوین، مجموعه کارگاه ­های چهارگانه آموزشی با موضوع هنرهای عاشورایی است که هدف اصلی آن بازشناسی فرهنگ و آموزه­ های مکتب حسینی با رویکرد هنری و استعدادیابی از هنرمندانی است که قصد دارند با بیان هنری ادبی، فرهنگ عاشورایی را معرفی کنند.

کارگاه هنرهای نمایشی با عنوان «از آب تا نقش آبرو» با حضور علیرضا حنیفی و محمدرضا حق‌دوست، کارگاه هنرهای تجسمی با عنوان «از کساء تا عاشورا» با حضور نرگس صافی و مریم شکری، کارگاه هنرهای آوایی با عنوان «از یاس تا آوای یاسین» با حضور مهدی مساح بیدگلی، روح الله کریمی و علیرضا سرآبادانی تفرشی و کارگاه هنرهای ادبی با عنوان «از نی تا نینوا» با حضور حسین داوری، زهرا ابهری‌ نژاد و یاسر موحدفرد برگزار خواهد شد.

نقالی روایت عاشورایی امیرعلی عطاء للهی، اجرای نمایش حماسی با بازی مهدی اسدی، تکنوازی تار و موسیقی آیینی باربد مهربد و سخنرانی محمد نجاری با موضوع «هنرهای ایرانی و فرهنگ عاشورایی» از برنامه­ های دیگر این سوگواره است.

در آیین پایانی سوگواره یک روزه نگاه نوین به شرکت کنندگان این کارگاه ­های هنری ادبی اعطاء می­ شود و از پنج هنرمند برگزیده نگاه نوین فرهنگ عاشورایی و نیز از دانش آموزان و مدرسان برگزیده فرهنگی هنری کشوری تقدیر می شود.

سوگواره نگاه نوین به میزبانی فرهنگسرای خانواده (شفق) به نشانی: تهران، یوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، کوچه نوزدهم، بوستان شفق، شنبه ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۸ برگزار می ­شود و  حضور فرهنگ‌ دوستان در این سوگواره و کارگاه ‌های آموزشی آزاد و رایگان است.

نخستین سوگواره «نگاه نوین» با همکاری موسسه فردوسی توسی، فرهنگسرای خانواده (شفق)، کانون دانش آموزی بنیاد فردوسی، گروه فرهنگی هنری در آغوش سیمرغ و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ برگزار می شود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است