سی‌ و یکمین آلبوم وحید تاج منتشر می‌شود/ «سپند دل» با اشعاری از یدالهی، ابتهاج، معیری و اخوان ثالث | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۴

سی‌ و یکمین آلبوم وحید تاج منتشر می‌شود/ «سپند دل» با اشعاری از یدالهی، ابتهاج، معیری و اخوان ثالث

‎آلبوم موسیقی «سپند دل» به آهنگسازی محمدرضا عزیزی و با صدای وحید تاج منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، جدیدترین آلبوم موسیقی وحید تاج، خواننده موسیقی سنتی با نام ‎«سپند دل» دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به‌صورت رسمی روانه بازار موسیقی خواهد شد.

سی و یکمین آلبوم وحید تاج با آهنگسازی محمدرضا عزیزی توسط نشر و پخش جوان توزیع می‌شود. ‎این آلبوم باکلام، شامل ۹ قطعه در ژانر موسیقی ارکسترال ایرانی است که محمدرضا عزیزی به‌تازگی روی اشعاری از افشین یداللهی، هوشنگ ابتهاج، رهی معیری و مهدی اخوان ثالث آهنگسازی کرده است.
‎.
علیرضا دریایی، میثم مروستی، پدرام فریوسفی، آتنا اشتیاقی، نیلوفر محبی، نگار نوراد، زکریا یوسفی، محمدرضا عزیزی، پوریا سلیمانی، بهنام بیات، پویا محمدی، صابر محمدی، حسن قره‌کاظمی، فربد هوشنگی، جلال نقی‌لو و مسعود جعفری نوازندگان آلبوم «سپند دل» هستند.

همچنین میکس و مسترینگ این اثر موسیقایی را مازیار مرتاضیه و فرزان روزبهانی در «استودیو تم» برعهده داشته‌ اند و علیرضا حاجی رحمانی نیز طراح گرافیک این آلبوم است.

روی جلد آلبوم «سپند دل» می‌خوانیم:

«سپند دل»، پرواز خیال است در خلوت‌های پر آشوبِ شخصی، روایتی است موسیقایی از سرگذشتی که همواره در من و ما می‌تپد و جریان دارد، انتظار است از بازآمدن معشوق که عاشق، دیگر در نو بهار او حضور ندارد.

«تمنای ماندن» است از اعماقِ «دل طوفانیِ» عاشق، که با معشوق گوید: «دیگران گر همه رفتند، خدا را تو مرو». «داغِ عشق» است که خون می‌کند «دل چو لاله‌ عاشق» را؛ «آرزوی عاشقِ جان و دل از کف داده» ای است که «چنگِ شکسته‌ دل» بر «حسرت» ش مویه می‌کند. «گل و سبزه‌ بهاران» است و افسوس، که چیزی جز «خاک و خشت» برای «آن‌کس که دور افتد زیاران» نیست.

«آتشِ غمی» است توأم با لذت که دلِ عاشق «رقص‌کُنان» بر سَر آن می‌سوزد. و عاشق، آنقدر با «آتش‌ِ دل» و «داغِ تنهاییِ» خویش می‌سازد تا خودْ نیز می‌سوزد و از «ماتم» ‌اش، عالمی را می‌سوزانَد. سفری است به بلندای معانی نهفته در شاه‌بیت سایه که گفت: «لذت عشق و وفا بین که سپند دل من/ بر سر آتش غم رقص‌کنان می‌سوزد.»

همچنین آلبوم جدیدی که یکی از قطعات آن «کمین و کمان» است و وحید تاج دموی آن را در صفحه اینستاگرامی خود قرار داد، سال آینده توسط این هنرمند منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است