عصر زمستانی تهران با نوای موسیقی به پایان رسید/ تالار وحدت میزبان موسیقی ملل | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
صبا گزارش می‌دهد؛

عصر زمستانی تهران با نوای موسیقی به پایان رسید/ تالار وحدت میزبان موسیقی ملل

کنسرت «تهران، عصر زمستانی» به رهبری سینا ذکایی، شب گذشته ۲۸ دی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، شب گذشته، ۲۸ دی ماه، تالار وحدت در «تهران، عصر زمستانی» میزبان ۲۰ قطعه موسیقی از سراسر جهان بود که به رهبری سینا ذکایی سرپرست ارکستر سازهای بادی تهران، اجرا شد.

در کنسرت «تهران، عصر زمستانی» ۲۰ قطعه از آثار هنرمندان ایرانی و کشورهایی چون ایتالیا، آرژانتین، فرانسه، ارمنستان و آذربایجان با تنظیم سینا ذکایی برای ارکستر اجرا شد. اولین قطعه‌ای که در سالن تالار وحدت نواخته شد، قطعه فولک ایتالیایی «بلا چاو» (خداحافظ ای زیبا) بود که با استقبال حاضران در سال رو به رو شد.

سینا ذکایی بعد از اولین اجرا و خیرمقدم به تمام حاضران، ابتدا از زحمات محمدعلی لقا موسیقیدان، نوازنده و مدرس موسیقی که استادِ ذکایی و شش نفر از اعضای گروه بوده است، تشکر و به استاد خود احترام گذاشت و اجازه خواست تا باقی کنسرت را اجرا کند.

سینا ذکایی تنظیم کننده، رهبر ارکستر و نوازنده فلوت، بعد از اجرای دومین قطعه به همراه گروه خود، از حضور رضا معرف نوازنده پیشکسوت پرکاشن، تشکر کرد که در این اجرا با او همکاری می‌کند.

اعضای گروه ارکستر سینا ذکایی در شب گذشته متشکل از، خود او به عنوان تنظیم کننده، رهبر ارکستر و نوازنده فلوت، علی ضرابی و کامیار ماندگاریان نوازنده ترومپت، رامین براتی ترومبون، امیرحسام زبردست ساکسفون، سهیل اباذری پیانو، سروش عمومی درامز، امین قیاسی، رضا معرف و پانیذ شهرستانی پرکاشن، مازیار احمدپور گیتار و فرید الهی گیتار باس، بودند که قطعات بازتاب‌دهنده فرهنگ، زبان و موسیقی ملت‌های مختلف را برای حاضران در سالن اجرا کردند.

بعد از اجرای چندین قطعه ایتالیایی، اجرای موسیقی آرژانتین سبب شد که آرامش تمام سالن را در بربگیرد؛ قطعاتی که نه فالش بودند، نه بی روح، بلکه اجرای زنده سازها شنونده را به وجد می‌آورد.

سینا ذکایی در ادامه کنسرت به محل زندگی خود در دوران کودکی اشاره کرد و گفت: من در محله‌ای از تهران بزرگ شدم که عموما ارمنی بودند و این همسایگی باعث شده بود که از آن سال‌ها با شنیدن موسیقی ارمنی، تعلق خاطر ویژه‌ای به نسبت موسیقی این کشور پیدا کنم به همین دلیل سعی کردم چندین قطعه ارمنی را تنظیم کنم که امیدوارم از شنیدن این قطعه‌ها لذت ببرید.

رهبر ارکستر کنسرت «تهران، عصر زمستانی» با اشاره به تحصیل خود و شش نفر از اعضا گروه در هنرستان موسیقی تهران، به اهمیت آموزش و یادگیری موسیقی پرداخت. در این جلسه علی فروتن و حمید گلی به عنوان مهمان حضور داشتند که ذکایی از شنیدن اینکه فرزندان آنها در این هنرستان درس موسیقی می‌خوانند به نسبت توجه والدین از سنین پایین به استعداد و علاقه کودکان ابراز خوشحالی کرد.

حمید غلامعلی خواننده و نوازنده پیشکسوت، امیرعلی نبویان مجری و نویسنده، نیما رئیسی بازیگر، گوینده و خواننده، مازیار لشنی خواننده، مریم معصومی بازیگر، بابک چمن آرا یکی از موسسان خانه موزه بتهوون، رضا آذرنژاد نوازنده، مهدی خان میرزایی مربی فوتبال و… از جمله مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

در ادامه ذکایی با دعوت از مونیکا لوران، عضو ثابت ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی و ارکستر صدا و سیما و ویولونیست، چند قطعه از آمریکای لاتین و ایتالیا را برای حاضران اجرا کرد که نوازندگی لوران، مورد توجه حاضران قرار گرفت. ذکایی با تشکر از این نوازنده به گروه زهی او که متشکل از ۶ خانم است، اشاره کرد و پیشنهاد حضور در کنسرت‌های آنها را به حاضران در کنسرت داد.

ذکایی درباره دیگر تاثیر کودکی او در اجرای این کنسرت گفت: پدر من عموما در ماشین قطعه‌های ایتالیایی، آمریکای لاتین و دیگر ملل را گوش می‌کرد و همین اتفاق دلیلی شد که علاقه به موسیقی و به ویژه موسیقی ملل در من نهادینه شود.

ذکایی بار دیگر با اشاره به دوران کودکی خود و اینکه اصالتا آذری زبان است و متولد تبریز، به علاقه‌ خواهر خود که دو سال پیش از دست داده بود اشاره کرد. ذکایی همچنین اشاره کرد به دلیل عهدی که با خود بسته، در تمامی اجراهای زنده‌اش قطعه‌هایی از موسیقی آذربایجان ایران را اجرا و آن را به خواهر مرحومش هدیه می کند. وی در ادامه چهار قطعه معروف آذری از جمله «ساری گلین» و «کوچه‌لر» را به زیباترین شکل اجرا کرد.

اجرای قطعه‌ای آرامش بخش قسمت بعدی این کنسرت بود. ذکایی با اشاره به سختی و غم‌هایی که در دو سال محدودیت‌های کرونایی تحمل کرده‌ایم و به یاد عزیزانی که از بین ما رفته اند و به احترام کادر درمان، این قطعه را به همه افرادی که برای بهتر شدن شرایط کرونایی زحمت کشیدند تقدیم کرد.

به دلیل سنگین شدن جو سالن، نیما رئیسی دوست و همراه رهبر ارکستر این کنسرت، با تبریک تولد سینا ذکایی، هنرمند و موزیسین، لبخند را بر لبان تمام حاضران در این جلسه نشاند.

سپس سینا ذکایی با اجرای یک قطعه و تقدیم آن به کسانی که دوستشان می‌دارد، به کنسرت «تهران، عصر زمستانی» پایان داد، اما بعد از اجرای این قطعه با درخواست علاقه مندان به موسیقی حاضر در جلسه قطعه بلاچاو بار دیگر اجرا شد.

سینا ذکایی در پایان از تمامی حاضران در  کنسرت تشکر را کرد و از بروز اشتباه های جزئی در اجرای زنده گروه عذرخواهی کرد.

گزارش تصویری کنسرت را اینجا ببینید.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000