«روغن کنجد» بیانگر مشکلات جامعه فرهنگی است/ نقش پدر ۱۰۲ ساله را دارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۸
صبا گرگین پور در گفتگو با صبا:

«روغن کنجد» بیانگر مشکلات جامعه فرهنگی است/ نقش پدر ۱۰۲ ساله را دارم

بازیگر نمایش «روغن کنجد»، این اثر را بیانگر مشکلات جامعه فرهنگی و هنری دانست.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، صبا گرگین پور بازیگر نمایش «روغن کنجد» به کارگردانی آرمان شهبازی درباره این نمایش گفت: سعید چنگیزیان دوست عزیز و بزرگتر من، پیشنهاد ایفای نقش در نمایش «روغن کنجد» را داد و من با افتخار قبول کردم.

وی با اشاره به اینکه آخرین نفری بوده است که به گروه نمایش «روغن کنجد» اضافه شد، درباره نقشش توضیح داد: در این نمایش نقش یک پدر پیر ۱۰۲ ساله را بازی می‌کنم که شخصیتی بسیار جذاب است. نکته جالب این که این نقش دیالوگ ندارد، اما پرسوناژی دوست داشتنی است. تماشاگران و بزرگانی که برای تماشای نمایش نشستند، این شخصیت را بسیار دوست داشتند. البته تمام گروه به خوبی ایفای نقش کردند و من هم عضوی از این گروهم.

گرگین پور با اشاره به داستان این نمایش بیان کرد: نمایش «روغن کنجد» بیانگر مشکلات جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری است که این مشکلات در بخش هایی از اجرا، با زبان کمدی بیان می شود و حتی می توان گفت در برخی صحنه ها به گروتسک تبدیل می شود. نظر شخصی من این است که پیام اصلی نمایش با شیوه ای که تکراری نیست، گفته می شود.

این بازیگر جوان درباره نظر تماشاگران گفت: استقبال مخاطبان از نمایش خوب بوده است. از عزیزانی که این روزها از تئاتر حمایت می کنند، تشکر می کنیم. به نظر من اگر آثار خوب اجرا شوند، قطعا مخاطبان به سالن های نمایش خواهند آمد.

او ادامه داد: مردم و مخاطبان تئاتر بسیار حمایت می‌کنند اما مسئولان باید حمایت های بیشتری انجام دهند، زیرا جامعه‌ ای که تئاتر پویا نداشته باشد، در بخش فرهنگی دچار مشکل خواهد شد که البته درباره آن می توان بسیار سخن گفت. به هرحال امیدوارم مسئولان به فکر تئاتر باشند و از آن حمایت کنند.

گرگین پور در پایان درباره کارهای آتی خود گفت: بعد از نمایش «روغن کنجد» در یک فیلم سینمایی که قطعا جزو فیلم های پرفروش و شریف خواهد بود، به ایفای نقش می پردازم و بعد از آن دوباره به تئاتر برمی گردم.

یک زوج فرهنگی که با پدر پیر خود زندگی می کنند، عجله ای برای تخلیه خانه ندارند. صاحبخانه در تلاش است تا ملک خود را به مستاجر جدید اجاره دهد و این پریشانی با رسیدن نقاش و کارگر او به اوج می رسد و…

عکس‌ها از هستی کاظمی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است