هزینه بالای تولید عده‌ای از فعالان سینما را حذف کرده است/ صنف قدرت ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵
محمد نیک‌بین در گفتگو با صبا:

هزینه بالای تولید عده‌ای از فعالان سینما را حذف کرده است/ صنف قدرت ندارد

محمد نیک‌بین از تهیه‌کنندگان پیشکسوت معتقدست هزینه بالای تولید باعث حذف بخشی از فعالان این عرصه شده است.

محمد نیک‌بین از قدیمی های تهیه کنندگی سینما که مدتی است خبری از تولید پروژه ای توسط وی به گوش نمی رسد درباره کم کاری این روزهایش به خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: مساله بالا رفتن هزینه تولید به خیلی از افراد در سینما لطمه زده است و من هم به عنوان یک تهیه کننده دیگر از پس از آن برنمی آیم که چنین هزینه هایی برای تولید فیلم بکنم.

وی افزود: وقتی پول به اندازه هزینه تولید این روزهای سینما نداریم چه می شود کرد؟ این جریان اگر هدفمند بوده که عده ای را حذف کند، موفق بوده است و اگر هم هدفمند نبوده ولی باز هم موفق بوده است.

تهیه کننده فیلم های تهمینه میلانی در پاسخ به اینکه در چنین شرایطی صنوف سینمایی نمی توانند کاری کرده و از اعضای خود به ویژه قدیمی ها محافظت کنند، بیان کرد: صنف ما قدرت آنچنانی ندارد در نتیجه نمی تواند در چنین مناقشاتی کاری بکند. یکسری افراد پول های کلان آورده اند و طرف مقابل هم منافعش در میان است و آن پول را می گیرد.

به گفته وی، صنوف ضمانت اجرایی و قدرت کافی برای جلوگیری و یا حل چنین مسایلی را ندارند.

نیک بین درباره این موضوع که با حذف تهیه کننده مانند وی که کارگردانی چون میلانی همواره با او کار کرده است این کارگردان نیز کم کم از چرخه تولید حذف می شود، تصریح کرد: متاسفانه این روند به حذف افرادی که غالبا با همدیگر کار می کنند نیز منجر می شود. به واقع شرایط سختی شده ولی باید برای آن کاری کرد.

این تهیه کننده سینما در پایان گفت: مسیر ورود سرمایه به سینما باید محافظت شود و باید نقاط قوت سیستم قبلی تولید در سینما را حفظ کنیم. من هم به دنبال راهکارهایی هستم که باز هم فیلم تهیه کنم و باید دید کدام یک از آنها به نتیجه می رسد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است