«ماجان» قصه سفر خیالی یک نوجوان به مشهدست/ دردسر مسابقه انشا | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۴
با فیلم‌های کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر-1

«ماجان» قصه سفر خیالی یک نوجوان به مشهدست/ دردسر مسابقه انشا

کارگردان «ماجان» از روند تولید این فیلم کوتاه که در بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، سخن گفت.

فردین انصاری کارگردان فیلم کوتاه «ماجان» که در بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره داستان این اثر عنوان کرد: فیلم کوتاه «ماجان» درباره دانش آموزی به نام سجاد است که در روستای دورافتاده ای زندگی می کند و قرار است در یک مسابقه انشانویسی شرکت کند.

او افزود: مسابقه از این قرار است که دانش آموزان مدرسه باید خاطره شان را از سفر به مشهد بنویسند و بهترین انشا جایزه می گیرد. سجاد که تاکنون به مشهد نرفته است به دروغ ادعا می کند که با مادربزرگش به مشهد سفر کرده و حالا همه منتظر شنیدن انشای او هستند.

کارگردان فیلم کوتاه «فشن» اظهار کرد: فیلم کوتاه «ماجان» در اصل سفارش جشنواره رضوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بود که از طرف آنها خواسته شد تا فیلمنامه ای با موضوع امام رضا(ع) و مشهد مقدس نوشته شود و من با همکاری عطا دهقانی این ایده تخیلی را به طرح تبدیل کرده و به انجمن سینمای جوانان و جشنواره رضوی ارایه دادیم و پس از تایید بنیاد فیلمنامه نوشته و ساخته شد.

کارگردان فیلم کوتاه «وحشی» با اشاره به مراحل آماده سازی این اثر عنوان کرد: نوشتن متن «ماجان» سه روز زمان برد و پیش تولید این اثر چیزی حدود ۷ الی ۱۰ روز طول کشید.

انصاری ادامه داد: ما در چهار روز فیلمبرداری فیلم کوتاه «ماجان» را به اتمام رساندیم و با پشت سر گذاشتن پست پروداکشن، در حدود یک ماه کار به پایان رسید.

کارگردان فیلم کوتاه «شکار» بیان کرد: «ماجان» در فصل زمستان و در یکی از روستاهای لاهیجان جلوی دوربین رفت. منطقه ای که فیلمبرداری در آن انجام شد زیاد نمی شناختم ولی خیلی از بازیگران کار را از همانجا انتخاب کردم.

کارگردان مستند کوتاه «اعمال شاقه» با اشاره به تجربه ساخت فیلم در شهرستان مطرح کرد: ساخت فیلم در شهرستان از نظر هنری قطعا مشکلی ندارد و اصولا مشکلاتش تولیدی است که خوشبختانه تیم ما در ساخت «ماجان» با مشکلات تولیدی مواجه نشد چراکه علاوه بر داشتن تیم تولید خوب اهالی منطقه همکاری زیادی با ما داشتند.

فردین انصاری در پایان درباره کار با کودکان گفت: قبلا هم با کودکان کار کردم و خوشبختانه کودکان امروز با دخیل شدن فضای مجازی و تکنولوژی در زندگی شان بسیار باهوش هستند، درک بالایی دارند و به لحاظ بلوغ اجتماعی بیشتر می فهمند و به همین دلیل مشکل خاصی در همکاری با آنها وجود نداشت.

فیلم کوتاه «ماجان» نوشته مشترک فردین انصاری و عطا دهقانی با کارگردانی فردین انصاری پیش از این در بخش مسابقه ملی سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است