شب پرنشاط مردم با «ماکان بند»/ دومین آلبومِ گروه ۲۵ بهمن می‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۲
صبا گزارش می‌دهد؛

شب پرنشاط مردم با «ماکان بند»/ دومین آلبومِ گروه ۲۵ بهمن می‌آید

ماکان بند دیشب در تالار بزرگ وزارت کشور میزبان طرفداران خود شد و از انتشار آلبوم جدیدشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، کنسرت های موسیقی این روز‌ها در حال اجرا هستند گرچه عمده این کنسرت‌ها در شهر تهران و جزیره کیش برگزار می‌شود و سهم افرادی که در شهرهای دیگر زندگی می‌کند از کنسرت خواننده‌های محبوب خود، تقریبا هیچ است. البته خواننده‌هایی هم هستند که تور کنسرت‌های خود را به سفرهای استانی تبدیل کرده اند و این از اتفاق‌های خوب در برگزاری کنسرت‌های موسیقی است.

گروه «ماکان بند»، یکی از فعال‌ترین و البته پرمخاطب‌ترین گروه های موسیقی پاپ، تور کنسرت‌های خود را در تهران و کیش اجرا می‌کند و در آغاز راه، شب گذشته ۲۷ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ اولین سانس کنسرت این گروه در تالار وزارت کشور برگزار شد که به همین دلیل میدان فاطمی تا ورودی تالار وزارت کشور درگیر ترافیکی سنگین شده بود که این اتفاق همچنان به نداشتن پارکینگ برای علاقه مندان حضور در کنسرت های تالار وزارت کشور نیز برمی‌گردد.

تالار وزارت کشور از ۱۰ دقیقه فبل از شروع کنسرت در زمان مشخص، پر شده بود. همه منتظر نشسته بودند و انرژی خود را با جیغ و تشویق خالی می‌کردند. صحنه تالار بعد از چند دقیقه ثانیه شمار را نشان داد، ۶۰ ثانیه مانده بود که برنامه آغاز شود. هر لحظه منتظر بودم که نوازندگان روی صحنه حاضر شوند.

۱۰ دقیقه اول کنسرت، به رهبری یکی از نوازنده‌های این کنسرت، ریمیکسی از پرطرفدارترین قطعه‌های «ماکان بند» را پخش کرد. نوازدگان به ترتیب روی صحنه آمدند و در سکوتی که تالار را فرا گرفته بود برای اجرای اولین قطعه آماده شدند. قطعه «واقعی» و «من بد تو خوب» آغازکننده کنسرت «ماکان بند» به همراه حضور امیر مقاره و رهام هادیان بود.

بعد از اجرای این دو قطعه، اعضای گروه «ماکان بند» ضمن تشکر و خیرمقدم به حاضران در تالار، دو قانونی را که در کنسرت‌های «ماکان بند» مرسوم است گوشزد کردند؛ دست زدن‌های هماهنگ شده و پاسخ تکه کلام خواننده‌ها بعد از گفتن «به به».

«احساسی می‌شم» سومین قطعه‌ای بود که توسط این گروه اجرا شد. امیر مقاره و رهام هادیان بعد از اجرای این قطعه خطاب به طرفداران خود گفتند که آخرین کنسرت آن‌ها در این تور، کنسرت کیش در یکم بهمن است و بعد از آن تا اوایل اسفند هیچ کنسرتی را برگزار نمی‌کنند.

در این بخش از کنسرت مقاره بازیگر مجموعه نمایش خانگی «جزیره» و خواننده گروه «ماکان بند» گفت: دومین آلبوم گروه «ماکان بند» ۲۰ الی ۲۵ بهمن ماه همراه با ۱۲ قطعه پخش خواهد شد و به دلیل تمرکز روی این آلبوم و انجام آخرین بازبینی‌ها، در بهمن ماه کنسرت نخواهیم داشت و از اول اسفند تور کنسرت‌های «ماکان بند» به همراه اجرای دومین آلبوم آغاز خواهد شد.

رهام هادیان نیز بیان کرد: یکی از قطعات این آلبوم را که هنوز نامی ندارد تا قبل از ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ منتشر خواهیم کرد. قطعه‌ای که منتشر خواهد شد، قطعه «گردنم بنداز» است که دموی آن در گذشته منتشر شده بود.

«معرفت»، «یه نمه خنده» و «برو دارمت» قطعه‌هایی بودند که در ادامه اجرا شدند. از این لحظه به بعد اجراهای کنسرت کمی ضعیف‌تر شد. فراموش کردن متن ترانه، فالش خواندن، همراه نبودن ملودی و اجرا با هم و در نهایت بالا بودن بیش از حد صدای سازها به حدی که صدای خواننده شنیده نمی‌شد از دلایل این ضعف بود.

بعد از اجرا، تعدادی از اعضای گروه «ماکان بند» و نوازندگان توسط مقاره و هادیان معرفی شدند. مسعود فلاح زاده، مجید عدلی، فرهاد کاشانی، سهیل گرجی، علی الماسی، علیرضا حق‌جو، رامین براتی و علیرضا کیاسر از جمله افرادی بودند که در تالار تشویق شدند.

«سوت زن»، «کفترباز»، «بیا عمو ببینه» و… کلماتی بود که انتظار می رفت هنرمندان این گروه در انتخاب آنها دقت بیشتری داشته باشند و البته پاسخ به تمام ابراز محبت‌های حاضران در سالن و برقراری ارتباط مناسب با آنها از نکات مثبت این کنسرت بود.

در ادامه، قطعه‌های «دو تا ستاره»، «دلمو دزدید» و «باتو» اجرا شد. موسیقی قطع شد و نورها روشن شدند، مقاره رو به مخاطبان «ماکان بند» گفت: قطعه «ناخدا» را بعد از سه سال برای اولین بار در این سالن اجرا می‌کنیم ولی در خواندن آن با ما همراهی کنید.

«ایرانی اصل» آخرین قطعه‌ای بود که مقاره در این بخش از کنسرت اجرا کرد. بعد از اجرای «ایرانی اصل» نوازندگان و امیر مقاره از سالن خارج شدند و رهام هادیان به همراه پیانیست، امیرمیلاد نیکزاد، قطعه «دوره گرد» را تنها اجرا کردند.

«دلگیری» بهانه‌ای شد که پس از چند دقیقه گروه نوازندگان به همراه امیر مقاره با لباس جدید خود، روی صحنه حاضر شوند. مقاره بعد از این قطعه از مخاطبان «ماکان بند» درباره مجموعه نمایش خانگی «جزیره» سوال کرد که نتیجه آن شد اجرای قطعه «من دلم تنگه» تیتراژ این مجموعه اینترنتی.

قطعه «یه لحظه نگام کن» بعد از معروف ترین قطعه این گروه، اجرا شد. قطعه‌ای که عموم مردم گروه ماکان بند را با این قطعه هیت می‌شناسند و اگر کسی بخواهد یک ترانه بی‌ فرم و محتوا را در جلسات نقد ترانه مثال بزند، حتما به قطعه «هر بار این درو» اشاره خواهد کرد.

این بار نوبت امیر مقاره بود که با کلی چیدمان، قطعه «حیف» را اجرا کند و به خودش چون این قطعه را دوست دارد، هدیه کند.

«دو دقیقه بودی حالا» قطعه پایانی این کنسرت بود که توسط گروه ماکان بند اجرا شد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است