خانواده تئاتر در عرضه کارها به تعادل نسبی رسیده‌است/ تماشاگر توقع نمایش تند و رادیکال ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۹
بهروز غریب پور مطرح کرد؛

خانواده تئاتر در عرضه کارها به تعادل نسبی رسیده‌است/ تماشاگر توقع نمایش تند و رادیکال ندارد

بهروز غریب پور نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه حیات جشنواره بین المللی تئاتر فجر را به نفع خانواده تئاتر دانست.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بهروز غریب‌پور نویسنده، کارگردان تئاتر، موسس و سرپرست اپرای عروسکی مکتب آران با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره با وجود تغییر مدیران و شرایط تئاتر گفت: ما نمی‌توانیم نیت‌خوانی کنیم که مدیران چه تصمیمی برای آینده جشنواره‌ها در ذهن دارند و اساسا نگاه‌شان به جشنواره‌های پیش رو چگونه است اما نکته مهم این است که روال چندین ساله موجود درباره تئاتر که جشنواره‌ای برای آن برگزار شود در حال ادامه یافتن است و این خود خبری خوب است و نشان‌دهنده این که اتفاقات به روال قبل رخ خواهند داد.

او افزود: امیدوارم مدیران از این درک و دریافت برخوردار باشند که خانواده تئاتر چه در تهران و چه در دیگر استان‌ها به بلوغ رسیده است و تعامل با آن‌ها و اعمال سیاست‌های فرهنگی باید به گونه‌ای صورت گیرد که اهالی تئاتر احساس آزادی نسبی کنند.

این مدیر فرهنگی اذعان کرد: نکته مهم به نظرم این است که خانواده تئاتر امروز می‌داند قرار نیست راه افراط را برای جلب نظر تماشاگران طی کند و این نکته در این سال‌ها کاملا بر او روشن شده است. تماشاگران نیز به نقطه‌ای رسیده‌اند که توقع نمایش‌های تند و رادیکال ندارند و خانواده تئاتر در عرضه کارها به نوعی تعادل نسبی دست یافته است.

سرپرست اپرای عروسکی مکتب آران با تاکید بر این که ادامه حیات جشنواره به نفع خانواده تئاتر است، اظهار کرد: حال تصور کنیم خبر می‌رسید که جشنواره تئاتر فجر به دلایل متعدد امسال برگزار نخواهد شد این خبر بسیار قابل تامل و تاسف بود و همین که این خبر هست که ساز و کار جشنواره مجددا راه خواهد افتاد و سالن‌ها تحرکی پیدا می‌کنند مسرت‌بخش است آن هم در شرایطی که حقیقتا کرونا بنیه و توان جماعت اهل تئاتر را بسیار ضعیف کرده است.

بهروز غریب پور در پایان بیان کرد: تئاتری‌ها اگر کارهای دیگری در دوران کرونا انجام نمی‌دادند قطعا دچار خسرانی بزرگ بودیم و هر دقیقه می‌شنیدیم که یا مهاجرت کرده‌اند و یا مشکلات دیگری داشتند و فضای یاس می‌توانست ما را با چنین اخباری مواجه کند. خوشبختانه این فضای کرونایی که در همه دنیا پیامدهایی داشت به تدریج رو به پایان است و روشن شدن چراغ جشنواره نویدبخش این است که تئاترها در سال پیش رو دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است