کتاب نمایشنامه «تن‌ها» در تئاتر شهر رونمایی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰

کتاب نمایشنامه «تن‌ها» در تئاتر شهر رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب نمایشنامه«تن ها» به نویسندگی علیرضا معروفی روز سه شنبه چهاردهم دی ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، کتاب نمایشنامه «تن ها» به نویسندگی علیرضا معروفی که چندی پیش در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه رفت ساعت ۱۷ روز سه شنبه چهاردهم دی ماه در تالار مشاهیر این مجموعه با حضور نویسنده و تعدادی از هنرمندان میزبان علاقه‌مندان است.

نسخه چاپی این نمایشنامه که مهر و آبان ۱۴۰۰ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت در قالب یک هزار نسخه توسط نشر «نودا» منتشر شده است.

نمایش «تن‌ها» که برای اولین بار در جشنواره تئاتر مقاومت روی صحنه رفت، در مهر و آبان ۱۴۰۰ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به کارگردانی علیرضا معروفی به اجرا درآمده‌است. معروفی این اثر را در سال ۱۳۹۸ و براساس کتاب «سرباز کوچک امام» درباره خاطرات مهدی طهانیان رزمنده‌ای که در ۱۳ سالگی اسیر شده بود، نوشته است.

او در این نمایش رئالیسیتی که در فضایی مینیمال به اجرا در می‌آید ماجرای هشت اسیر را که برای تخلیه اطلاعات به مدت سه روز در یک سلول کوچک یک در یک متری در استخبارات عراق حبس بودند روایت می‌کند. بیشتر اتفاقات داخل سلول‌ها در نمایش «تن‌ها» براساس واقعیت نوشته شده‌اند.

صحنه این نمایش به گونه‌ای است که کاراکترها به صورت جدا از هم و با فاصله یک متر از یکدیگر روی صحنه حضور دارند و با استفاده از نورپردازی در فضا و در موقعیت سلول قرار می‌گیرند.

بخشی از متن این نمایشنامه این چنین است: «مرد: آقا اصالا نظر خود خدا رو می گیریم … خدا جان سالم . خوبی خدا ؟! خسته نباشی خدا قوت . هابیل خوبه ؟ قابیل خوبه ؟ جبرئیل ردیفه ؟ … می دونم سرت خیلی شلوغِ ولی خب زیاد وقتت رو نمی گیرم ….. ببین . بله بله بفرمایید … نه من می خواستم بگم که…. خدا این همه تو حرف زدی ما گوش کردیم ، یه بارم ما حرف می‌زنیم خب تو گوش بده … ما تو جنگیم … من نمی دونم تا حاال خودتون جنگ رفتین یا نرفتین ؟! … به مسائل نظامی آشناییت دارین ؟! … نرفتین ؟! خدا تا حاال جنگ نرفته … دیدین ؟! … خدا فقط جنگ رو دیده … خدا من خواستم فقط بدونم تو این شرایط با شما حرف بزنیم یا نه ؟! …»

علیرضا معروفی تاکنون نمایش‌های «هشت سین»، «تعطیلات»، «هنوز تموم نشده»، «عقیم»، «شکم» و «تن‌ها» را نوشته و کارگردانی کرده‌است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است