بررسی زندگی حرفه‌ای استاد شهرام اقبال زاده در برنامه «حکایت دل» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۷

بررسی زندگی حرفه‌ای استاد شهرام اقبال زاده در برنامه «حکایت دل»

زندگی حرفه‌ای شهرام اقبال زاده دوشنبه ۲۷ دی ماه از قاب برنامه «حکایت دل» شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی برنامه «حکایت دل»، فیلم مستند «ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ» به زندگی شهرام اقبال زاده، استاد و مترجم، نویسنده، پژوهشگر، منتقد و کارشناس کتاب و ادبیات کودک و نوجوان، که لوح تقدیرهای گوناگون از نهادهای مختلف دریافت کرده است،  اختصاص دارد.

شهرام اقبال زاده، مترجم، نویسنده، ویراستار و منتقد ادبیات کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۳ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. او دانش‌آموخته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران است.

شهرام اقبال زاده فعالیت ادبی خود را با انتشار مقالاتی درباره ادبیات به ویژه ادبیات کودک و نوجوان در مطبوعات شروع کرد و با عضویت در نهادهای ادبی مانند انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و شورای کتاب کودک گسترش داد.

او دو دوره عضو هیئت مدیره‌ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و دبیر و سخنگوی آن بوده‌است. همچنین اوعضو شورای مدیریت دو گروه از انجمن جامعه‌شناسی ایران، شورای مدیریت جامعه‌شناسی هنر و شورای مدیریت جامعه‌شناسی کودکی است.

اقبال زاده در دوره فعالیت‌های خود، عضو کمیته جوایز و کمیته بین‌الملل شورای کتاب کودک و دو دوره عضو هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و یک دوره دبیر و سخنگوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و عضو شورای نظری و پژوهشی، همچنین شورای تخصصی ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است. نقد تطبیقی او بر ترجمه‌های مختلف شازده کوچولو سنت اگزوپری، در دوره چهارم جشنواره نقد، به عنوان نقد برتر سال کشور انتخاب شد.

مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

عوامل این مستند عبارتند از: کارگردان بیژن شکرریز، تهیه کننده علیرضا حسینی، مدیرفیلمبرداری جواد صفا، مشاور علمی دکتر شهین اعوانی، پژوهشگر و طراح سوال محبوبه کلانتری، تدوینگر راضیه فرمانی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی سمیرا فراهانی، صدابردار کاظم بیتاری، فریال خزایی، مدیرتولید حمیدرضا سهرابی، عکاس فهیمه حسینی، برنامه ریز نگارنباتی، ساخت تیتراژ و گرافیست حمید حسینی، دستیارکارگردان محمد میرمعصومی، دستیاران نور و تصویر حمید رحمتی، مهدی نیلوفری.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است