«چیزی شبیه زندگی» متن سختی از حسین پناهی است/ عشق؛ تنها دلیل روی صحنه ماندن | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
نسا یوسفی در گفتگو با صبا:

«چیزی شبیه زندگی» متن سختی از حسین پناهی است/ عشق؛ تنها دلیل روی صحنه ماندن

بازیگر نمایش «چیزی شبیه زندگی» از نقش خود در این اثر سخن گفت و ماندن روی صحنه در این شرایط را تنها به دلیل عشق دانست.

نسا یوسفی بازیگر تئاتر و تلویزیون که این روزها با بازی در نمایش «چیزی شبیه زندگی» به کارگردانی علیرضا مهران از ۹ دی تا ۶ بهمن ماه در تالار حافظ روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره نقش خود در این نمایش عنوان کرد: در نمایش «چیزی شبیه زندگی» نقش زنی به نام صغری را بازی می کنم که در زندگی دچار مشکلات زیادی شده و اکنون روزهایی را که سپری کرده در قالب مونولوگ روایت می کند.

او افزود: ساختار نمایش «چیزی شبیه زندگی» مونولوگ در مونولوگ است و ۱۵ نفر شخصیت این نمایش داستان زندگی شان را به صورت واگویه های شخصی در قالب مونولوگ بیان می کنند.

این بازیگر درباره حضور در این اثر به عنوان کرد: من متن این اثر را که نوشته زنده یاد حسین پناهی خیلی دوست داشتم و یکی از دلایل بازی در کار نیز همین موضوع بوده است. من پیش از  این اجرا در نمایش «چیزی شبیه زندگی» به کارگردانی امیر کلهری پور و در نقش دیگری در این نمایش روی صحنه رفته بودم.

بازیگر نمایش «خاک سفید» اظهار کرد: متن کار عجیب و غریب است و باید چندین بار آن را بخوانی تا متوجه شوی چه می گوید و شاید بتوان گفت زندگینامه خود حسین پناهی است.

بازیگر نمایش «چیدا» ادامه داد: در هر نمایشی بازیگر اگر متن را متوجه نشود دیالوگ ها را از آن خود نمی کند و در نمایش «چیزی شبیه زندگی» این موضوع کمی پررنگ تر است زیرا زنده یاد حسین پناهی این متن را خیلی سخت نوشته و برای درک آن نیاز به زمان زیادی است.

بازیگر نمایش «فین جین» مطرح کرد: «چیزی شبیه زندگی» در سال ۷۶ برای اولین بار به کارگردانی زنده یادحسین پناهی بدون هیچ کمی و کاستی حدود ۱۵۰ دقیقه در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شد ولی ما با یکسری حذفیات در متن آن را به ۷۵ دقیقه تبدیل کردیم.

بازیگر نمایش «بزرگراه» بیان کرد: متن مونولوگ صغری نیز حدود هشت صفحه بود که با دراماتورژی آن را به سه صفحه تبدیل کردیم تا به نتیجه ای که اکنون روی صحنه می‌بینید، برسیم.

نسا یوسفی در پایان گفت: در این شرایط دشوار اقتصادی و همچنین سختی های منجر از بیماری کرونا تنها دلیل روی صحنه ماندن عشق به تئاتر است.

نسا یوسفی، محسن زین‌العابدین، مجید رمضان‌نسب، عباس بابایی، سیامک سلطانی، حاتمه واحدی، صدف اسپهبدی، بهار صبوریان، نرگس نوروزی، آسو پاشاپور، دریا وهاب، سپینود دلبر‌حساس، شادی اصفهانی، حسین ولیزاده و با حضور مهسا مهجور بازیگران «چیزی شبیه زندگی» هستند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مجری طرح: سروش نژاد آذر، مشاور حرکت: علی براتی، طراح صحنه: علیرضا مهران، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: سارا اسکندری، طراح نور: رضا خضرایی، طراح پوستر و بروشور: محمد موحدنیا، نقاشی پوستر: سارا زجاجی، ساخت تیزر: بنیامین نادعلی، عکاس و مدیر رسانه: محسن بیده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: شادی بیات، گروه کارگردانی: هانیه روحانی، سام صبا و ریرا صدر، تبلیغات مجازی: محسن بیده و محمد موحدنیا و مدیر اجرایی: شاهین زوار اشاره کرد.

«نمایش چیزی شبیه زندگی» از ۹ دی ماه ساعت ۲۰ در تالار حافظ روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است