قرقیزستان، کنیا و اتیوپی نمایندگان اسکار ۲۰۲۰ را برگزیدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱
آخرین خبرها از اسکار؛

قرقیزستان، کنیا و اتیوپی نمایندگان اسکار ۲۰۲۰ را برگزیدند

در آخرین به روز رسانی از بخش بهترین فیلم خارجی اسکار نود و دوم، 3 کشور دیگر نیز نمایندگان خود را معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، قرقیزستان، کنیا و اتیوپی جدیدترین کشورهایی هستند که نمایندگان سینمای خود برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۲۰ را مشخص کرده‌اند.

بر این اساس سینماگران قرقیزستانی، فیلم «شفق قطبی» جدیدترین ساخته بکزات پیرماتوف را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند. «شفق قطبی» قصه یک آسایشگاه را روایت می‌کند که در ساحل دریاچه‌ای بر فراز یک کوهستان در آسیای مرکزی واقع شده است. این آسایشگاه آرام با پشت‌زمینه‌ای زیبا از طبیعت تمثیلی از کشور قرقیزستان است که طی ماجرایی با بر هم خوردن توازن میان زمان و فضا، شاهد مجموعه‌ای از وقایع برگشت‌ناپذیر است.

«شفق قطبی» دوازدهمین فیلم از سوی قرقیزستان است که پس از استقلال این کشور در سال ۱۹۹۱ به اسکار فرستاده می‌شود. هیچ کدام از فیلم‌های قبلی در لیست نهایی آکادمی جای نگرفته‌اند.

از سوی دیگر کشور کنیا فیلم «سوبیرا» به کارگردانی راونیت چادها را به عنوان نماینده سینمای خود در اسکار انتخاب کرد. «سوبیرا» داستان مبارزه زنی جوان با تبعیض‌های جنسیتی، کلیشه‌های سنتی و ازدواج‌های اجباری است. این فیلم در حقیقت به مشکلات فرهنگی امروز آفریقای مدرن می‌پردازد.

کنیا در طول سال‌های اخیر ۴ نماینده به اسکار فرستاده است که هیچکدام موفقیت خاصی کسب نکرده‌اند.

«دویدن بر خلاف باد» نیز عنوان فیلمی است که وزارت فرهنگ و توریسم اتیوپی به عنوان نماینده این کشور در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۲۰ برگزیده است. اثری به کارگردانی ژان فیلیپ ویل آلمانی که با روایت داستان سرنوشت متفاوت ۲ برادر، عشق خود به کشورهای آفریقایی را به تصویر می‌کشد.

ژان فیلیپ ویل جدا از ملیت آلمانی خود به چندین زبان دیگر صحبت می‌کند و از سال‌ها پیش با کشور اتیوپی سر و کار داشته و بیش از ۱۱۰ هزار دلار برای ساخت ۲ مدرسه در آن کشور جمع‌آوری کرده است.

اتیوپی اولین بار در سال ۲۰۱۰ در رقابت‌های اسکار شرکت کرد و تا کنون توفیقی به دست نیاورده است.

نود و دومین دوره اسکار ۹ فوریه ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است