«مرد پادشاه»؛ فیلم کهنه‌ای که نه طنز است و نه ماجراجویانه! | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

«مرد پادشاه»؛ فیلم کهنه‌ای که نه طنز است و نه ماجراجویانه!

«مرد پادشاه» با بازی رالف فینس که منتقدان آن را اثری کهنه خوانده اند از روز 22 دسامبر در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، «مرد پادشاه» (The King’s Man) نام فیلم اکشن کمدی جاسوسی به کارگردانی متیو وان است که وان آن را براساس فیلمنامه ای از خودش نوشته است. این فیلم که به عنوان سومین قسمت از فرنچایز «مرد پادشاه» شناخته می شود در آخرین روزهای سال گذشته میلادی راهی سینماها شد. «مرد پادشاه» در اصل قرار بود سال ۲۰۱۹ به نمایش در بیاید که به دلیل پاندمی کرونا اکران این فیلم چندین بار به تعویق افتاد تا این که سرانجام ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ اکران شد و در گیشه ۷۶ میلیون دلار فروش به دست آورد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در اولین سالهای قرن بیستم میلادی به منظور مقابله با توطئه گرانی که میخواهند جنگی را برای از بین بردن میلیون ها انسان ایجاد کنند، آژانس «کینگزمن» (مرد پادشاه) شکل می گیرد.

رالف فینس، جما آرترتون ، ریس ایفانز و متیو گود بازیگرهای اصلی این فیلم هستند.

چند نکته درباره فیلم

نام این فیلم ابتدا قرار بود «بازی بزرگ» باشد. این عبارت اشاره به رویارویی سیاسی بین روسیه و انگلستان در قرن نوزدهم داشت.

نیکلاس کیج، برد پیت و ریشل وایز برای بازی در این فیلم در نظر گرفته شده بودند.

این فیلم آخرین کار بدلکاری بردلی جیمز آلن بود. این بدلکار آگوست ۲۰۲۱ در ۴۸ سالگی از دنیا رفت.

سری فیلم های «مرد پادشاه» با نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار ساخته شده اند و در مجموع در سطح جهان به فروش نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار دست پیدا کرده اند.

نقدهای کوتاه از فیلم «مرد پادشاه»

«مرد پادشاه» با نقدهای اغلب منفی در بین منتقدان مواجه شده است. این فیلم از ۱۳۹ نقدی که دریافت کرده امتیاز ضعیف ۴۲ درصد را به دست آورده است.

ریچارد روپر منتقد «شیکاگو سان تایمز» درباره فیلم نوشت: بخشی طنز و بخش دیگر ماجراجویی، این پیش در آمد در هر دو مورد شکست می خورد.

جیمز براردینلی منتقد سرشناس «ریل ویوز» نوشت: «مرد پادشاه» چه به عنوان یک فیلم که از جیمزباندها الهام گرفته باشد و یا اثری الهام گرفته از کتاب های کمیک، در هر حال فیلمی است که بوی کهنگی می دهد.

استیون سیلور منتقد «اسپلایس تودی» با ابراز تردید نسبت به ساخت ادامه این فیلم گفت: مطمئن نیستم دو قسمت فرنچایز «مرد پادشاه» توجیهی برای ساخت یک پیش درآمد بر این مجموعه فیلم ایجاد کرده باشند.

لیندسی بار منتقد «اسوشیتدپرس» نیز درباره فیلم چنین نوشت: رالف فینس مثل همیشه جذاب است با این حال نمی توانم این آرزو را نداشته باشم که کاش این جذابیت در کار بهتری استفاده می شد.

«مرد پادشاه» از روز ۲۲ دسامبر در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است