«چهارراه» از ۲۹ دی روی پرده سینماها می‌آید

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی هنروتجربه، چهار فیلم کوتاه «هفته شانزدهم»، «تاژبازی»، «نام مرده» و «گوسفندان ما را خواهند بلعید» در قالب بسته فیلم کوتاه «چهارراه» از روز چهارشنبه 29 دی ماه اکران خود را در سینماهای موسسه هنروتجربه آغاز می‌کنند و در اولین روز اکران در چارسو و سینماهویزه مشهد روی پرده می‌رود.

فیلم کوتاه «هفته شانزدهم» به كارگردانی هاشم جهرمی و تهیه‌کنندگی پویان صادقی تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه 25 دقيقه‌ای آمده است: «محيا زنی جوان و باردار با تهديد جانی همسر بدهكارش برای نجات زندگی خود و همسرش از شرايط خطير مالی تصميم به انجام نقشه‌ای مي‌گيرد. اما برای عملی كردن نقشۀ خود مسيری تاريک را برمی‌گزيند.»

مهرنوش ستّاری، حمیدرضا نوروزی، دنیا جهانمنش، میثم فخرایی، امیر زمستانی، بهاره ودادی، مهدی مرادی و مریم بی‌رنگ از جمله بازیگران «هفته شانزدهم» هستند.

فیلم کوتاه «تاژبازی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی مهائی داستان دلقکی را روایت می‌کند که در شهربازی کوچکی در ایران، سیبل توپ‌ها قرار می‌گیرد. او برای استخدام وکیل و گرفتن حق حضانت دخترش در دادگاه، نیاز به حقوقش دارد، اما صاحب غرفه شهربازی از دادن پول طفره می‌رود.

تاژبازی در لغت به معنی خیمه شب بازی‌است و داستان انسان‌هایی را نمایش می‌دهد که مانند عروسک‌هایی به نخ کشیده شده، بازیچه دست آدم‌هایی هستند که در طبقه اجتماعی و اقتصادی بالاتری از آن‌ها زندگی می‌کنند.

بازیگران این فیلم کوتاه 25 دقیقه‌ای که محصول سال 99 است، عبارتند از خسرو احمدی، حامد وحید، بهروز قادری، بنیامین پیروانی، محمد خوشبخت و آنیسا رنجبر.

«نام مرده» عنوان دیگر فیلم کوتاه بسته «چهارراه» به نویسندگی سیدفرید حسینی و عاطفه رحمانی و تهيه‌كنندگی و کارگردانی حسین میرزامحمدی است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه 30 دقیقه‌ای آمده است: با خودکشی سعید در یکی از مراکز نگهداری از کودکان کارتن خواب بهزیستی،‌ انگشت اتهام به سمت گروه فیلمبرداری می‌رود که یک ماه قبل از حادثه در همان مرکز مشغول ساخت فیلم بودند و سعید هم در آن بازی می‌کرد. با ورود لادن بازیگر اصلی فیلم به آن مرکز حقایقی تلخ آشکار می‌شود.

بازیگران «نام مرده» عبارتند از شیرین اسماعیلی، تینو صالحی، محمد صادق ملک، علیرضا زارع‌پرست، محمد فرهادی، علیرضا حکیمی، امید سلمانی، مهدی مردمی و ایلیا قندهاری.

فیلم کوتاه 11 دقیقه‌ای «گوسفندان ما را خواهند بلعيد» به نویسندگی مجتبی رستم‌پور و کارگردانی مصطفی رستم‌پور و عاطفه رضایان ساخته شده و تهیه‌کنندگی آن برعهده انجمن سینمای جوان ایران (دفتر شهرکرد) بوده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: داستان زندگى دخترى به نام طاهره كه قربانى رسم ازدواج زود هنگام و در سن پايين است. طاهره حالا مى‌خواهد تلاش كند تا از تكرار تجربه‌هاى تلخ خود براى خواهرش خاطره جلوگيرى كند.

طاهره شریفی، محمد شکروی، رضا علیجانی، احسان اطمینان، هانیه فرزین و علی حسن فرزین گروه بازیگران «گوسفندان ما را خواهند بلعيد» را تشکیل می‌دهند.

فیلم‌های کوتاه این بسته پیش از این در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشته و افتخارهایی را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/