رنگی از سینمای مستقل در میان فیلم وجود ندارد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۶
ابراهیمی در واکنش به عدم راهیابی «عطرداغ» به بخش نگاه نو:

رنگی از سینمای مستقل در میان فیلم وجود ندارد!

به وضوح می توان دید که رنگی از سینمای مستقل درمیان فیلم های انتخابی وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار «صبا»،با اعلام اسامی فیلم های راه یافته به بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، جای خالی تعدادی از فیلم ها که پیش بینی می شد از فیلم های راه یافته به این بخش باشد به چشم می خورد، که فیلم «عطرداغ» علی ابراهیمی یکی از آن فیلم ها بود.
فیلمی به تهیه کنندگی امیرشهاب رضویان با بازی بازیگرانی مطرحی چون شهرام حقیقت‌دوست، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان‌افشار و… که جای خالی این فیلم در این لیست علامت سوالی برای هر بیننده‌ای ایجاد می کند.

 

علی ابراهیمی کارگردان فیلم سینمایی «عطرداغ» که اولین تجربه کارگردانی  فیلم بلند سینمایی خودرا با ساخت این فیلم سپری کرده است، در واکنش به عدم راه یابی این فیلم سینمایی در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فجر،در گفت و گو با خبرنگار «صبا» توضیح داد: با دیدن لیست ۱۰فیلم راه یافته به جشنواره خیلی مسائل حدس زده می شود و جای سوالی که ایجاد می شود این است که علاوه بر فیلم من بقیه فیلم های پیش بینی شده برای راه یابی  چه شدند؟ نبود این چند فیلم در این لیست که فیلم من هم شامل حال آن ها می شود برای من و دیگران جای سوال دارد!
وی در ادامه افزود: با دقتی در این لیست جای سوال و تعجب از بین می رود و  به وضوح می توان دید که رنگی از سینمای مستقل درمیان فیلم های انتخابی وجود ندارد.پیش از آن که برای این جشنواره فیلمی داشته باشم لیست فیلم های راه یافته را که نگاه می کردم می توانستم سطح جشنواره فجر را حدس بزنم، ولی در حال حاضر که فیلم من هم یکی از فیلم های بخش انتخابی بود متوجه شدم که خارج از مسئله سلیقه،سفارشی بودن هم در انتخاب فیلم های راه یافته دخیل است.
کارگردان«عطرداغ» در پایان اضافه کرد: تعدادی  فیلم  سفارشی در بین ۱۰فیلم راه  یافته به بخش نگاه نو وجود دارد. عدم حضور فیلم من در میان فیلم های راه یافته به این دوره چیزی از اهمیت کار من کم نمی کند و من پرقدرت به مسیر فیلم سازی خود ادامه خواهم داد.پس از اکران فیلم برای همه مخاطبان و اهالی رسانه سوال ایجاد می شود که چرا «عطرداغ» در جشنواره فجر نبود؟ علاوه بر «عطرداغ»نبود ۴فیلم دیگر هم سوال برانگیز است و در نهایت این توجه مردم است که برایم اولویت است نه حضور در جشنواره فجر.

زهرادمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است