ایسفا به ترکیب هیات داوران سینمای کوتاه جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
در نامه به محمد خزاعی؛

ایسفا به ترکیب هیات داوران سینمای کوتاه جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد

انجمن فیلم کوتاه ایراندر نامه‌ای به رییس سازمان سینمایی، از ترکیب هیات انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

به گزارش صبا، امروز جمعه ۲۴ دی ماه و یک روز پس از اعلام اعضای هیات انتخاب و داوری بخش فیلم‌های کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر از سوی دبیرخانه جشنواره، هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) در نامه‌ای به محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی از ترکیب این هیات انتقاد کرد.

در این نامه آمده است:

«جناب آقای خزاعی، ریاست محترم سازمان سینمایی

با معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر، انجمن فیلم کوتاه ایران اعتراض رسمی خود را نسبت به ترکیب داوری اعلام می‌دارد.

بارها تاکید کرده‌ایم که سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های مربوط به فیلم کوتاه جز با حضور و مشورت دست‌اندرکاران واقعی این حوزه نتیجه‌ای قابل قبول نخواهد داشت.

با احترام به حق انتخاب دبیر محترم جشنواره فیلم فجر و احترام به اعضای محترم داوران، لازم است سوال شود چرا هیچ یک از افراد موثر، متخصص و تاثیرگذار فیلم کوتاه در ترکیب داوران معرفی‌شده وجود ندارد؟

آیا این امکان وجود نداشت که به ترکیب داوران اعلام‌شده، یک نفر از اعضای صنف فیلم کوتاه نیز اضافه شود؟

انجمن فیلم کوتاه ایران بیش از ۳۶۰ نفر عضو باسابقه و فعال در سینمای کشور دارد که برخی از فیلمسازان سینمای بلند و برخی از مدیران بخش‌های فرهنگی ‌‌و سینمایی کشور عضو آن‌اند. در بخش‌های دانشگاهی کشور، اساتید مطرح و باسابقه‌ آشنا به فیلم کوتاه کم نیستند. انجمن سینمای جوانان ایران صدها نفر عضو و مدرس باسابقه دارد که توانایی داوری دارند و فیلمسازان مستقل فیلم کوتاه که در فستیوال‌های بین‌المللی سابقه داوری دارند، کم نیستند.

آیا امکان انتخاب از میان این افراد وجود نداشته است؟

تاثیر سیاست‌ها و نگاه سینمای بلند در پس این انتخاب واضح است و نتیجه این تصمیم به صلاح فیلم کوتاه کشور نیست.

نتیجه این داوری، حتما ترجیح عناصر فیلم بلند بر کوتاه خواهد بود که باعث می‌شود نشاط و نوآوری و تجربه‌گرایی در این حوزه نادیده گرفته شود.

انجمن فیلم کوتاه ایران با تاکید به شما یادآوری می‌کند که نه سیاست‌ها و روش تصمیم‌گیری، نه سازوکار انتخاب فیلم‌های کوتاه در جشنواره فیلم فجر را تایید می‌کند و نه انتخاب داوران جشنواره فیلم فجر را.

هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه»

در حال حاضر مسعود امینی تیرانی، آرش رصافی، الهام آقالری، امیر توده‌روستا، کاوه قهرمان، رضا اسدی و بهمن دادفر برای یک دوره دوساله به عنوان هیات مدیره جدید و وحید حسینی نامی به عنوان بازرس انجمن فیلم کوتاه ایران فعال هستند. همچنین آرمان فیاض و مرتضی علی عباس میرزایی و به عنوان اعضا علی البدل هیات مدیره و علی رشیدی‌فر به عنوان بازرس علی البدل هستند.

همچنین در اولین جلسه‌ رسمی هیات مدیره «مسعود امینی‌تیرانی» به عنوان رئیس و آرش رصافی به عنوان نائب‌رئیس، کاوه قهرمان به عنوان دبیر، الهام آقالری به عنوان سخنگو و رضا اسدی به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است