«ویل» اتوبیوگرافی ویل اسمیت؛ نگاهی انسانی به مردی با همه ضعف‌هایی که دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
با کتاب‌های روز جهان آشنا شوید؛

«ویل» اتوبیوگرافی ویل اسمیت؛ نگاهی انسانی به مردی با همه ضعف‌هایی که دارد

کتاب «ویل» نوشته ویل اسمیت بازیگر مشهور سینما است که نزدیک به 9 هفته در میان پرفروش ترین های نیویورک تایمز جای گرفته است.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، «ویل» عنوان کتاب اتوبیوگرافی یا خودزیستنامه ویل اسمیت بازیگر و خواننده مشهور آمریکایی است که توسط اسمیت و مارک منسون نوشته شده است. این کتاب روز ۹ نوامبر ۲۰۲۱ به قفسه کتابفروشی ها وارد شده و البته از آن روز تا الان نزدیک به ۹ هفته در میان پرفروش ترین های نیویورک تایمز جای گرفته است.

در توضیح کوتاه این اثر آمده است: در «ویل»، بازیگر، تهیه کننده و موزیسین آمریکایی قصه زندگی اش و درس هایی که طی این مسیر یادگرفته را تعریف می کند.

اپرا وینفری بازیگر و مجری مشهور آمریکایی آفریقایی تبار درباره کتاب خودزندگینامه ویل اسمیت گفت: «ویل» بهترین کتاب خاطراتی است که تا به امروز خوانده ام.

نشریه یواس ای تودی درباره این کتاب نوشت: ویل اسمیت در بیان خاطرات الهام بخش شجاعانه اش مضایقه نمی کند. کتاب «ویل» اثری خواندنی و در نهایت دلگرم کننده است. این کتاب به مرد پشت عناوین بازیگر، تهیه کننده و موزیسین نگاهی انسانی می اندازد به طوری که اسمیت همه آسیب ها و تزلزل هایش را در آن آشکار می کند.

کتاب «ویل» تبدیل شدن ویل اسمیت از یک بچه اهل غرب فیلادلفیا به یکی از بزرگترین ستاره های رپ زمان خود و پس از آن تبدیل شدنش به یکی از بزرگترین ستاره های سینما در تاریخ هالیوود را روایت می کند با این حال این داستان حماسی تنها نیمی از کتاب را تشکیل می دهد.

ویل اسمیت این کتاب را با کمک مارک منسون نویسنده اثر پرفروش «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» نوشته است و کتاب درباره این است که چگونه یک شخص می تواند براحساسات خود تسلط پیدا کند و البته این اثر جوری نوشته شده که می تواند به دیگران نیز در موقعیت مشابه کمک کند.

ویل اسمیت بازیگر ۵۳ ساله آمریکایی است که نامزدی دو جایزه اسکار برای بازی در نقش محمد علی بوکسور در فیلم «علی» و کریس گاردنر در فیلم «در جستجوی خوشبختی» را در کارنامه دارد. اسمیت قطعا امسال نیز با فیلم «شاه ریچارد» نامزد جایزه اسکار و احتمالا برنده آن نیز می شود.

نشریه فوربز در سال ۲۰۱۳، ویل اسمیت را پول‌سازترین ستاره جهان معرفی کرد.گفته می شود فیلم‌های این بازیگر تا سال ۲۰۱۶ بیش از ۷٫۵ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش داشته‌اند.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

«راه‌های متقاطع» جاناتان فرانزن؛ بررسی موشکافانه زندگی یک خانواده آمریکایی

«شاهراه لینکلن» آمور تاولز؛ رمانی سرگرم‌کننده و چندلایه

«سرزمین خواب‌وخیال» آنتونی دوئر؛ روایت رویاپردازی دختری یتیم در قسطنطنیه

چند خطی درباره «آرزو» کتاب جدید نیکلاس اسپارکس/ میراث ماندگارِ اولین عشق

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است