نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاهی به وسعت کل ایران است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۰
علیرضا رییس‌دانا عنوان کرد؛

نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاهی به وسعت کل ایران است

مدیر انتشارات نگاه گفت که نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاهی به وسعت کل ایران است و این رویداد اکنون در همه شهرهای مرکزی، مرزی و غیرمرزی کشور در حال برگزاری است و مردم در این شهرها و حتی روستاها از آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری صبا، علیرضا رییس‌دانا مدیر انتشارات نگاه ضمن اشاره به ویژگی‌ها و مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: در باور هیچ کسی نبود که از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا این حد استقبال شود و آمار و ارقام میزان خرید کتاب‌ها نشان داد که اقبال مردم از این رویداد بی‌نظیر و خوب بود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاهی به وسعت کل ایران است، اظهار کرد: این رویداد در زاهدان، چابهار، ماکو، مشهد، یزد و همه شهرهای مرکزی، مرزی و غیرمرزی کشور برگزار می‌شود و مردم در همه این شهرها و حتی روستاها به صورت مجازی از آن بهره‌مند می‌شوند.

او عدم محدودیت زمان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران را به عنوان یکی از مزیت‌های آن دانست و بیان کرد: طبق آماری که از نمایشگاه سال گذشته داریم، شاهدیم که بیشترین خریدها در بازه زمانی ۲۲ شب تا ۸ صبح ثبت شده است؛ زمانی که اغلب افراد در منازل و در حال استراحت هستند و اجباری به انجام آن در ساعات اداری نبود.

مدیر انتشارات نگاه تاکید کرد: از سوی دیگر برگزاری این رویداد مجازی موجب شد جلوی بسیاری از تخفیف‌های غیرمتعارفی که در نمایشگاه حضوری از سوی برخی ناشران داده می‌شد، گرفته شود و همه به میزان یکسان تخفیف کتا‌ب‌هایشان را عرضه کنند.

او با بیان اینکه امروز مردم با آگاهی و اطلاع از عنوان و نام ناشر نسبت به خرید کتاب اقدام می‌کنند، تصریح کرد: مردم در نمایشگاه فیزیکی باید غرفه به غرفه می‌رفتند و به دنبال کتاب‌های مورد نظر خود می‌گشتند اما در نمایشگاه مجازی کتاب با یک جست‌وجوی ساده می‌توانند به راحتی کتاب‌‌های مورد نیاز خود را پیدا کرده و سفارش دهند.

وی با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی کتاب عیاری برای سنجش ناشران فعال و غیرفعال است، توضیح داد: این آمار برای خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روشن می‌کند که کدام ناشر واقعا بیشترین فروش و مخاطب را دارد.

علیرضا رییس‌دانا در پایان با بیان اینکه نمایشگاه مجازی فرصتی فراهم کرده تا ناشران کوچک کتاب‌های خود را عرضه ‌کنند، گفت: در نمایشگاه فیزیکی ملاک میزان غرفه، تعداد کتاب‌های ناشر بود که در این رویداد مجازی چنین ملاکی از بین رفته است و دیگر کسی نمی‌تواند بگوید غرفه من کوچک‌تر یا بزرگ‌تر است و عدالتی در عرضه و ویترین کتاب‌ها به وجود آمده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است