جشنواره «برلین» از تغییرات رویداد امسال خود رونمایی کرد/ کوتاه شدن مدت زمان فستیوال | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۵

جشنواره «برلین» از تغییرات رویداد امسال خود رونمایی کرد/ کوتاه شدن مدت زمان فستیوال

جشنواره فیلم برلین از تغییرات رویداد امسال خود رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره فیلم برلین در بیانیه ای که امروز ۱۲ ژانویه صادر کرد از تغییرات فرمی و محتوایی رویداد امسال به دلیل همه گیری کرونا پرده برداشت.

به گفته مسئولان برگزاری جشنواره، فستیوال برلین روز ۱۰ فوریه با برگزاری یک مراسم در کاخ برلیناله (Berlinale Palast) آغاز می شود. پس از آن تا روز ۱۶ فوریه گروه های فیلمسازی، آثارشان را به صورت شخصی برای عموم و مخاطبان معتبر نمایش می دهند. مراسم اهدای جوایز نیز شب ۱۶ فوریه برگزار می شود.

رویداد «Publikumstag» اما تا چهار روز بعد از اهدای جوایز ادامه دارد. طی این چهار روز یعنی از ۱۷ تا ۲۰ فوریه در تمامی سینماهای جشنواره، فیلم ها پی در پی با هزینه استاندارد ۱۰ یورو در برلیناله به نمایش در می آیند.

فستیوال برلین در بیانیه امروز خود اعلام کرد آنها طرح تازه ای ایجاد کرده اند تا از طریق آن بتوانند پرچم فرهنگ را حتی در زمانه همه گیری به اهتزار در بیاورند.

به گفته مسئولان، تمرکز امسال جشنواره بر نمایش فیلم ها در سالن های برلیناله است و البته سلامت و ایمنی حاضران در جشنواره در اولویت آنها قرار دارد. در رویداد امسال زدن ماسک و انجام تست اضافی لازم عنوان شده است.

در طرح جدید جشنواره، علاوه بر کوتاه شدن بخشی از فستیوال، ظرفیت صندلی های سینماها نیز ۵۰ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است