هنر محبوس شده‌ است/ «دو در یک» در دور بعدی اجرا بازیگر معروف خواهد داشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
سجاد حسین پور در گفتگو با صبا:

هنر محبوس شده‌ است/ «دو در یک» در دور بعدی اجرا بازیگر معروف خواهد داشت

سجاد حسین پور نویسنده، بازیگر و کاگردان نمایش «دو در یک» درباره ایده تا اجرای این نمایش توضیح داد.

سجاد حسین پور نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش «دو در یک» که از ۱۲ الی ۲۵ دی ماه ساعت ۱۹ در تماشاخانه شانو روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره ایده این اثر عنوان کرد: ایده این نمایشنامه حدود ۸ ماه پیش زمانی که ویروس کرونا دلتا تازه وارد کشور شده بود و من به دلیل ابتلا به این ویروس در قرنطینه بودم به ذهنم رسید.

او افزود: قرار نبود که تک پرسوناژ و مونولوگ باشد و تصمیم داشتم تا یک خط داستانی مرتبط با چند بازیگر روایت شود ولی هرچه جلوتر رفتم و متن پرورش یافت و با چند روانشناس جلسه گذاشتم متن به اثری جهان شمول که همه مخاطبان با آن همذات پنداری می کنند تبدیل شد و در نهایت به یک نمایش تک پرسوناژ رسیدم.

بازیگر نمایش «چشم مرکب» اظهار کرد: نام نمایش در ابتدا تنها «دو در یک» بود تا مفهوم مرگ را القا کند بعدها به دلیل استفاده از عدد سیزده که در متن به آن اشاره شده است تصمیم بر این شد تا به نام «سیزده» تغییر کند ولی از آن جا که انتخاب نام نمایش خیلی مهم است و اولین موردی که باعث جذب مخاطب می شود نام یک اثر است در تصمیم نهایی «اعترافات ذهنی محبوس در فضایی دو در یک» را انتخاب کردم که در اصل زبان یک ذهن محبوس است.

بازیگر نمایش «زندگی دوگانه اندور» استقبال مخاطبان را خوب دانست و عنوان کرد: خیلی خوشحال هستم که مخاطب تئاتر هنوز هم با شرایط موجود به سالن می آید و برای تئاتر ارزش قائل است.

باید دست به دست هم بدهیم تا هنر و هنرمند را از حبس بیرون بیاوریم

بازیگر نمایش «ببخش، سایمون جان» مطرح کرد: همیشه در پایان نمایش بیان می کنم که هنر در شرایط موجود حبس است و من تمام سعی ام را کردم تا در این اثر از اکثر هنرهایی که می توانستم استفاده کنم ما در زمان حال محبوس هستیم و باید دست به دست هم بدهیم تا هنر و هنرمند را از حبس بیرون بیاوریم.

او خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا گفتم در ابتدا قرار نبود این متن به صورت مونولوگ باشد و تصمیم داشتم تا تنها به عنوان نویسنده حضور داشته باشم و کارگردانی و بازیگری کار با هنرمندان دیگری باشد ولی متاسفانه به دلیل مشغله کاری و شرایط بیماری کرونا نشد در کنار دیگر هنرمندان باشم  پس کار را به صورت تک پرسوناژ روی صحنه آوردم و در عوض از هنرمندانی که تمایل داشتم روی صحنه همراه شان اجرا داشته باشم، درخواست کردم با توجه به مستند بودن نمایش نریشن هایی برای آن بخوانند تا به این شکل از بودن شان بهره ببرم.

حسین پور اظهار کرد: با توجه به مشغله کاری و درگیر بودن در چند پروژه تصویر اصلا فکر نمی کردم به اجرا برسم تا جایی که متن آماده شد و دیدم اکنون بهترین زمانی است که مخاطب با متن و نمایش روبه رو می شود و همذات پنداری می کند پس آن را روی صحنه آوردم اما مطمئن هستم برای دور بعدی اجراها برای بازی و کارگردانی از همکاری با دیگر دوستان هنرمند بهره خواهم برد و نمایش را با یکی از چهره های مطرح سینما به نمایش می گذارم.

کارگردان نمایش «دو در یک» مطرح کرد: از ابتدای شروع این نمایش خوشبختانه سالن بسیار همراه بوده و با مدیریت درست و همراهی مناسب از کار حمایت کرده است که جای قدردانی دارد.

او اظهار کرد: از طرف مرکز هنرهای نمایشی ایرادات زیادی به کار گرفته شد تا جایی که به سختی مجوز متن و اجرا صادر شد و قطعا افرادی که تئاتر کار می کنند انتظار بیشتری برای همراهی اداره کل هنرهای نمایشی با هنرمندان دارند تا به جایگاهی که لایق آن هستند، برسند.

بازیگر فیلم «قتل عمد» توضیح داد: تئاتر کار کردن و اجرا در شرایط موجود چه از نظر اقتصادی و چه از نظر ویروس کرونا بسیار دشوار شده است در حدی که می تواند منجر به توقف طولانی مدت تئاتر شود و با این اوصاف ما و بقیه هنرمندان کار اجرا می بریم تا چراغ کم سو تئاتر خاموش نشود.

حسین پور در پایان گفت: بدون هیچ حمایت و پشتوانه ای به سختی این نمایش را روی صحنه بردم  ولی برای دیده شدن نمایش بلیت را با قیمتی پایین و تخفیف در نظر گرفتم تا مردم فکر نکنند غریبه اند و از هنر تئاتر جدا نشوند و تقاضا دارم تا در شب اختتامیه ۲۵ دی ماه مخاطبان به دیدن این اثر بیایند و با حضورشان چه با تهیه بلیت چه به عنوان مهمان همراهی ام کنند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000