بازگو کردن حقایق بزرگ‌ترین وظیفه هنرمند است/ فریبکاری و دروغ گریبانگیر جامعه ماست | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۴
محمد محب‌الهی در گفتگو با صبا:

بازگو کردن حقایق بزرگ‌ترین وظیفه هنرمند است/ فریبکاری و دروغ گریبانگیر جامعه ماست

محمد محب ‌الهی کارگردان نمایش «جسدهای پستی» این اثر را یک نمایش کمدی اجتماعی معرفی کرد.

محمد محب‌الهی کارگردان نمایش «جسدهای پستی» نوشته داریو فو که از ۱۲ الی ۲۱ دی ماه در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه بود در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره انتخاب این متن اظهار کرد: وقتی من نمایشنامه را خواندم بابت اینکه مشکلات روز جامعه را در قالب کمدی بیان کرده بود تحت تاثیر قرار گرفتم و با توجه به اینکه حرف‌های زیادی برای گفتن داشت آن را برای اجرای روی صحنه انتخاب کردم.

او افزود: نمایشنامه نویس معضلاتی مثل دروغ، فریب دادن و خیلی از مشکلات دیگر را خیلی خوب در قالب کمدی گنجانده است و من فکر کردم که مردم با تماشای این اثر هم می‌توانند بخندند و هم مشکلات اجتماعی را بهتر بشناسند و شاید درصدد تلاش برای حل آنها دربیایند.

کارگردان نمایش «دزد واقعی کیه؟» اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف هنرمند بازگو کردن حقایق است.

دستیار کارگردان نمایش «دمی در بازار هیزم فروشان» مطرح کرد: فریبکاری، دروغ و نداشتن صداقت از بزرگترین معضلاتی هستند که امروزه در جامعه گریبانگیر ماست.

کارگردان مستند «شاهو» توضیح داد: وظیفه یک کارگردان برای خلق اثر نمایشی این است که تمام اجزا و عناصر نمایشی به درستی و با کوچکترین اشتباه در کنار هم قرار گیرند و من هم تمام تلاش خود را کردم که این اجزا به درستی در جای خود باشند و چون در این اثر فضای کمدی بیشتر حکم‌فرما بود سعی کردم در طراحی صحنه و استفاده از نور نیز بیشتر از رنگ‌های شاد و فانتزی استفاده کنم.

دستیار کارگردان نمایش «پارانوئید» با اشاره به نیاز مردم به شادی و خنده اظهار کرد: همه مردم به خنده نیاز دارند به ویژه در این شرایط سخت و با وجود مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی که با آنها روبرو هستند شاید خنده بتواند تاثیر اندکی در تغییر روحیه آنها بگذارد.

دستیار کارگردان نمایش «دکترای کامل» بیان کرد: کمدی تاثیر زیادی روی مردم می‌گذارد و بهتر است حرف های بزرگ با خنده و به صورت خیلی زیرپوستی بیان شود آن هم زمانی که جامعه به خنده و حرف های بزرگ نیاز دارند.

دستیار کارگردان نمایش«منهای دو» درباره تمرین های این اثر اشاره کرد: تمرین های این اثر از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود و طبق روال قرار بود در اردیبهشت ۱۳۹۹ روی صحنه برود با همه گیری ویروس کرونا چندین بار متوالی اجراهای آن کنسل شد ولی ما به عشق صحنه باز هم در شرایط کرونا تمرین را ادامه دادیم تا بالاخره بعد از ۲ سال موفق شدیم کار را روی صحنه ببریم.

محمد محب‌الهی در پایان گفت: تمام تلاش من به عنوان یک هنرمند خلق اثر هنری است که دوست دارم به بهترین شکل ممکن انجام شود و امیدوارم مدیران حوزه نمایش گامی برای حمایت از آثار بردارند و هنرمندان و مردم نیز با حضورشان از آثار نمایشی روی صحنه حمایت کنند و تلاش شبانه‌روزی گروه های نمایش که در شرایط سخت کرونا جان شان را در کف دست گذاشته و با حضورشان زندگی را به صحنه نمایش بازگرداندند، دیده شود.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است