جشنواره تئاتر ایرانشهر در ارایه تصویر صحیح از این منطقه موثر است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۷
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره تئاتر ایرانشهر در ارایه تصویر صحیح از این منطقه موثر است

سیدمجتبی حسینی جشنواره تئاتر ایرانشهر را در ارایه تصویر صحیح از استان سیستان و بلوچستان تأثیرگذار دانست.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست مسئولان استان سیستان و بلوچستان با معاونت امور هنری دوباره اولین جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایرانشهر برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری در این نشست گفت: رویدادها و جشنواره های متعددی در کشور برگزار می شود و اگر رویداد و جشنواره جدی بنیان گذاشته می شود، باید براساس ضرورت و دلایل طراحی شود. باید قدر هنر دانسته شود، برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی ایرانشهر، می تواند توجه را به این شهر و استان سیستان و بلوچستان جلب کند. برگزاری این رویداد به حمایت و همراهی و مشارکت جدی نهادها و مسئولان استان و به کارگیری تمام ظرفیت های استان نیاز دارد. بنابراین نباید امور این رویداد فقط برعهده اداره کل هنرهای نمایشی و ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشد و اگر نهادها و مسئولان استان حمایت کنند به رویدادی مؤثر تبدیل می شود.

حسینی افزود: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی در حوزه های مختلف به ویژه هنر دارد و در زمینه قعالیت های هنری هدف این است که تصویر متناسبی از استان بیان شود چون تصویر فعلی استان، محرومیت و ناامنی است که تصویر واقعی نیست. جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایرانشهر نیز می تواند در ارایه تصویر صحیح و متناسب از استان مؤثر باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در فردای کشور ما، هنر بسیار مؤثر است به دلیل اینکه میزان علاقه عمومی به هنر و جوانان آموزش دیده در هنر بسیار رشد کرده است که در آینده به فعالیت حرفه ای هنر می پردازند یا مخاطب فعال هنر خواهند بود. بنابراین به نگاه آمایشی در هنر نیاز است و با توجه به رشد گروه های هنری و نیازهای حوزه هنری، مشارکت و حمایت نهادهای مختلف ضرورت دارد.

علی زینی وند، معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار بیان کرد: تصویری که در حال حاضر از استان سیستان و بلوچستان در داخل و خارج از کشور ارایه می شود، تصویر ناامنی، محرومیت و … است و استان با این کلیدواژه معرفی می شود. در مواردی بعضی آثار سینمایی نیز در نشان دادن این تصویر نقش داشته اند. بنابراین باید تصویر استان در ذهن ها تغییر کند و در فرهنگ و هنر تصویر مناسبی از استان سیستان و بلوچستان و توانمندی و ظرفیت های استان ارائه شود. نهادهای استان و استانداری سیستان و بلوچستان نیز با این استراتژی و نگاه از فعالیت های فرهنگی هنری از جمله اولین جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایرانشهر حمایت می کند و تمام امکانات استان را برای این رویداد به کار می گیرد.

حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: به دنبال سفرهای سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و درخواست و پیگیری هنرمندان استان، برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایرانشهر برنامه ریزی و جلساتی نیز با اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد تا رویدادی هنری در شهر مرزی ایرانشهر برگزار شود و تصویر واقعی و مناسبی از استان در بستر این رویداد ارایه شود. این جشنواره می تواند ظرفیتی فراهم کند که تعامل و ارتباط فرهنگی هنری با کشورهای همسایه استان سیستان و بلوچستان تقویت شود.

شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی نیز در این نشست اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی ایرانشهر می تواند معادل جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، در شرق کشور باشد. جشنواره تئاتر خیابانی، یک جشنواره هنری و مردمی است و ضرورت دارد استان سیستان و بلوچستان با تمام توانمندی و بضاعت از این رویداد پشتیبانی کند.

علی غیاثی ندوشن مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: جشنواره تئاتر خیابانی ایرانشهر رویداد مهمی است که در توجه به استان مؤثر است و این رویداد می تواند در کمیته فرهنگی، اجتماعی توسعه پایدار شرق کشور نیز مطرح و تثبیت شود.

در پایان این نشست، پوستر اولین جشنواره تئاتر خیابانی ایرانشهر که با نگاه به مرز، مرزداری و اقوام ایرانی برگزار خواهد شد، رونمایی شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است