«دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» عاشقانه است/ اجرا در نیمه اول فروردین | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
هادی مرزبان در گفتگو با صبا:

«دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» عاشقانه است/ اجرا در نیمه اول فروردین

هادی مرزبان که قصد دارد نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» را روی صحنه ببرد، این اثر را از جمله ارزشمندترین آثاری که کارگردانی کرده است، معرفی کرد.

هادی مرزبان بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره تمرین نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» نوشته شهرام رحیمیان جدیدترین فعالیت نمایشی خود عنوان کرد: نزدیک به ۱۲ سال است که درگیر این متن هستم ولی انتخاب بازیگر و روند اولیه اجرایی شدن این متن به حدود ۲سال است که در حال انجام است.

بدعت در دادن نقش ها به بازیگران

او افزود: اولین بار سراغ فرهاد آییش رفتم و او نیز خیلی دوست داشت تا این نقش را بازی کند اما فعالیت هایی که داشت اجازه همکاری نداد در طی این مدت بازیگران زیاری آمدند و رفتند تا اینکه درنهایت باز هم قرعه به نام فرهاد آییش خورد و خوشبختانه همانی شد که از ابتدا دوست داشتم و او برای بازی همراه شد. فرهاد آییش در این نمایش نقش دکتر نون را بازی می کند و به نوعی بعد از چندین بار بازی در نقش مصدق بدعت صورت گرفته است و صدرالدین زاهد اینبار در نقش دکتر مصدق روی صحنه می آید.

کارگردان نمایش«بنگاه تئاترال» عنوان کرد: صدرالدین زاهد، شیوا مکی نیا، زهره پرتویی از بازیگرانی هستند که تاکنون به کار اضافه شدند و البته بازیگر نقش همسر دکتر نون طی یکی دو هفته آینده معرفی خواهد شد.

کارگردان نمایش «هاملت با سالاد فصل» توضیح داد: اکثر کارهای من با حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر بازیگر روی صحنه رفته است و این بار نیز حدود ۴۰ نفر بازیگر برای بازی در این نمایش انتخاب شده و با گروه همراه هستند.

کارگردان نمایش «نوبت دیوانگی» با اشاره به نحوه تمرین در شرایط کرونا مطرح کرد: با بازیگران نقش های اصلی مانند دکتر نون، همسرش و دکتر مصدق در دفتر کار من که ایمنی مناسبی دارد تمرین می کنیم.

او ادامه داد: خوشبختانه مجموعه تئاتر شهر سالن اصلی را برای تمرین به ما اختصاص داده است که با توجه به تعداد بازیگران و شرایط همه گیری ویروس کرونا مواظب هستیم که با اوجه به جمعیت بازیگران، همه در یک جا متمرکز نشوند و اتفاقی برایشان نیفتد.

کارگردان نمایش «سیمرغ» درباره سالن اجرا گفت: ابتدا قرار بود در تالار وحدت کار روی صحنه برود ولی در نهایت سالن اصلی تئاتر شهر برای اجرا در نظر گرفته شد و درنهایت این نمایش برای نیمه اول فروردین ۱۴۰۱ در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.

مرزبان اظهار کرد: این نمایش از نظر متن و از اجرا برخلاف تمام کارهایی است که تاکنون کارگردانی کرده ام در این نمایش زمان و مکان در هم شکسته شده است. همچنین بازی ها کاملا رئال است ولی در شیوه اجرا کمی از رئالیسم فاصله گرفته ایم.

کارگردان نمایش«شاهزاده و گدا»اشاره کرد: برخلاف متن که تا حدودی سیاسی است من برای اجرا یک متن صد در صد عاشقانه آماده کرده ام.

کارگردان نمایش «پلکان» اظهار کرد: قطعا به مسائل سیاسی نیز در اجرا پرداخته می شود ولی اصل تعبیر من از متن، عشق است؛ آنهم نه عشقی که امروز در جامعه می بینم و لوث شده است.

هادی مرزبان در خاتمه عنوان کرد: این نمایش برای من از ارزشمندترین آثاری است که کارگردانی کرده ام و با وجود سختی هایی که برای اجرای این کار کشیده ام اما همیشه گفته ام باید این نمایش را روی صحنه بیاورم و امیدوارم مخاطبان از این اجرا لذت ببرند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است