«بیگانه‌ای در قایق نجات»؛ الهام‌بخش‌ترین اثر نویسنده «سه‌شنبه‌ها با موری» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۶
با کتاب‌های روز جهان آشنا شوید؛

«بیگانه‌ای در قایق نجات»؛ الهام‌بخش‌ترین اثر نویسنده «سه‌شنبه‌ها با موری»

میچ آلبوم که بیشتر برای نوشتن کتاب «سه شنبه ها با موری» شناخته می شود با اثر جدیدش دوباره توجهات را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، «بیگانه‌ای در قایق نجات» عنوان کتاب جدید میچ آلبوم نویسنده آمریکایی است که بیشتر به واسطه نوشتن کتاب «سه شنبه ها با موری» مشهور است. «بیگانه‌ای در قایق نجات» از روز ۲ نوامبر سال گذشته منتشر شده و همچنان بعد از ۹ هفته در میان سه اثر پرفروش نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره نویسنده

میچ آلبوم نویسنده، روزنامه نگار و موزیسین ۶۳ ساله آمریکایی است که تاکنون بیش از ۳۹ میلیون نسخه از آثارش منتشر شده است. او در اوایل دوران کارش برای نوشتن مطالب ورزشی در آمریکا به شهرتی دست پیدا کرد. با این حال آلبوم شاید بیشتر برای نوشتن داستان هایی با مضامین الهام بخش شناخته می شود. از کارهای مشهور این نویسنده می توان به «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید»، «نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید»، «زمان دار»، «سه‌شنبه‌ها با موری»، «اولین تماس تلفنی از بهشت» و » «برای یک روز دیگر» اشاره کرد.

درباره کتاب

در توضیح رمان جدید آلبوم با عنوان «بیگانه ای در قایق نجات» آمده است: اگر از خدا کمک بخواهیم و خدا واقعا ظهور کند چه اتفاقی می‌افتد؟

در رمان جدید میچ آلبوم، گروهی از مسافران یک کشتیِ شکسته، مردی عجیب را از دریا بیرون می‌کشند، آن مرد ادعا می کند که «خداوند» است و می گوید که تنها در صورتی می تواند آنها را نجات دهد که همه به او ایمان داشته باشند.

داستان این کتاب این گونه است، طی یک انفجار مرگبار در کشتی تنها ۱۰ نفر باقی می مانند و روی یک کلک در دریا سرگردان می شوند بعد از گذشت سه روز که با کمبود آب، غذا و امید مواجه هستند آنها یک نفر را در میان موج های دریا بالا می کشند در همان لحظه یکی از مسافران رو به مرد غریبه می گوید: خدا را شکر که ما تو را پیدا کردیم. آن مرد غریبه در جواب نجوا کنان می گوید: من خدا هستم.

منتقدان این اثر آلبوم را مسحور کننده ترین و الهام بخش ترین رمان این نویسنده تا به امروز توصیف کرده اند.

داستان این کتاب توسط بنجی، یکی از مسافران روایت می‌شود که وقایع را در دفتری ثبت کرده است و این روایت یک سال بعد از شکسته شدن کشتی کشف می‌شود.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

«راه‌های متقاطع» جاناتان فرانزن؛ بررسی موشکافانه زندگی یک خانواده آمریکایی

«شاهراه لینکلن» آمور تاولز؛ رمانی سرگرم‌کننده و چندلایه

«سرزمین خواب‌وخیال» آنتونی دوئر؛ روایت رویاپردازی دختری یتیم در قسطنطنیه

چند خطی درباره «آرزو» کتاب جدید نیکلاس اسپارکس/ میراث ماندگارِ اولین عشق

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است