پیام تسلیت جو بایدن، اسکورسیزی و اوباما به مناسبت درگذشت پوآتیه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱

پیام تسلیت جو بایدن، اسکورسیزی و اوباما به مناسبت درگذشت پوآتیه

شخصیت های مهم جهان از جمله مارتین اسکورسیزی، جو بایدن و باراک اوباما در رثای سیدنی پوآتیه دست به قلم شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از ورایتی، بعد از اعلام خبر درگذشت سیدنی پوآتیه بازیگر پیشگام هالیوود و اولین سیاهپوست برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در روز پنجشنبه ۶ ژانویه بسیاری از اهالی سینما و سیاست به خبر درگذشت این اسطوره واکنش نشان دادند.

جو بایدن رییس جمهوری وقت آمریکا در بیانیه روز جمعه ۷ ژانویه در رثای پواتیه نوشت: بازیگر و مدافع حقوق یک نسل که کارش آنچنان قدرت، وقار و لطف داشت که دنیا را چه روی پرده بزرگ و چه بیرون آن تغییر داد.

بایدن افزود: سیدنی با اراده و متانت بی نظیرش به دل میلیون ها انسان وارد شد و دیدگاه آمریکایی ها را تغییر داد. او مسیری را برای ملت ما ایجاد کرد که باید آن را دنبال کنیم و میراثی را به جا گذاشت که امروز هر بخش از جامعه ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

مارتین اسکورسیزی کارگردان نامدار سینمای جهان نیز از پوآتیه به عنوان یک شخصیت بزرگ در سینما و فرهنگ آمریکا یاد کرد.

کارگردان «راننده تاکسی» در بخشی از بیانیه اش تاکید کرد با وجود آنکه پوآتیه را بیشتر برای آثاری که در آن سنت های رایج نژاد پرستی در هالیوود شکسته می شود، به یاد می آوردند با این حال باید او را در فیلم های دیگری مانند «راهی به بیرون نیست»، «لبه شهر» و «حادثه بدفورد» که به همان اندازه خوب هستند، نیز تماشا کرد.

باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا نیز با انتشار عکسی از خودش و پوآتیه نوشت: سیدنی پوآتیه با نقش‌های پیشگامانه و استعداد منحصربه‌فردش، مظهر متانت و وقار بود و قدرت و توان فیلم‌ها را برای نزدیک‌تر کردن ما به همدیگر آشکار کرد. او همینطور درها را به روی نسلی از بازیگران دیگر باز کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است