شنیدنی‌های علم را در «رادیوم» بشنوید/ هدف ما افزایش انگیزه جوانان است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
علی نوبخت در گفتگو با صبا:

شنیدنی‌های علم را در «رادیوم» بشنوید/ هدف ما افزایش انگیزه جوانان است

برنامه رادیویی «رادیوم» به تهیه‌کنندگی علی نوبخت و شایان بهلولی، شنبه تا جهارشنبه ساعت 9 از رادیو جوان پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، «رادیوم» یک برنامه علمی است که سعی می‌کند با زبانی ساده و بدون ورود به حوزه‌های بسیار تخصصی، مطالب آموزنده و جذاب را برای جوانان تهیه و تولید کند. برنامه رادیویی «رادیوم» که اولین قسمت آن اوایل آبان سال ۹۹ روی آنتن شبکه رادیویی جوان رفت، پس از گذشت یک سال توانسته مخاطبان خود را پیدا کند و جزو برنامه‌های شاخص شبکه رادیویی جوان قرار بگیرد.

این برنامه شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ تا ۱۰، از گروه جوان و دانش شبکه رادیویى جوان پخش می‌شود. تهیه کنندگی «رادیوم» را شایان بهلولی و علی نوبخت برعهده دارند. سردبیر این برنامه احسان مهرجو، به همراه سیاوش صفاریان‌پور، گوینده برنامه «رادیوم» نیز است.

علی نوبخت تهیه کننده این برنامه در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: برنامه «رادیوم» قصد دارد یک تفاوت اساسی با برنامه‌های علمی رادیو که تاکنون تولید شده اند، داشته باشد و وجه تمایز این برنامه با دیگر برنامه‌ها، عبور از کلیشه‌ها و فرم‌های ثابت برنامه سازی است.

وی افزود: شعار «رادیوم» «شیرینی علم را بشنوید» است. برنامه‌ای با فضای صمیمی و موضوعات علمی برای جوانان دهه هفتادی و هشتادی که دغدغه‌های خاص خودشان را دارند و نیاز است که برای آن‌ها برنامه‌هایی با محتواهای بروز، ساخته شود.

نوبخت درباره هدف برنامه «رادیوم» بیان کرد: هدف این برنامه، ارائه مضامین علمی، آموزشی و به روز به مخاطبان جوان برنامه است. «رادیوم» به هیچ وجه درگیر پیچیدگی‌های علم نمی‌شود و شما در برابر این برنامه با اصطلاحات پیچیده علمی مواجه نمی‌شوید. افزایش انگیزه برای مخاطبان جوان و نوجوان با بیان آخرین دستاوردهای کشور، ایجاد تعامل با علاقه مندان حوزه‌ی علم و افزایش آگاهی برای فعالان حوزه‌ی علم و تکنولوژی، از جمله دیگر اهداف این برنامه است.

وی درباره نحوه انتخاب سوژهای برنامه اظهار کرد: سوژه‌هاdی که انتخاب می‌شود باید دو ویژگی اساسی را داشته باشند؛ به‌روز بودن سوژه‌ها و دومی، چالش برانگیز بودن. سوژه‌هایی که معرفی می‌کنیم و محورهای برنامه، کاربردی هستند و تاکید بر سادگی ارائه آن‌ها به معنی سطحی بودن مطالب نیست.

نوبخت افزود: «رادیوم» توانسته با مخاطبان جوان خود به خوبی ارتباط برقرار کند و تعامل با مخاطبان در این برنامه در حوزه‌هایی چون معرفی سوژه، نقد و بررسی برنامه و مطرح کردن سوالات بوده است. این تعامل نشان داده که جوانان مخاطب برنامه، نسبت به تک تک مطالبی که ارائه می‌دهیم دغدغه دارند و این اتفاق برای عوامل برنامه «رادیوم» خوشایند است.

در پایان این تهیه کننده از تغییر و تحولات این برنامه رادیویی گفت: برنامه «رادیوم»  هر روز که روی آنتن شبکه رادیویی جوان می‌رود، با قصد اصلاح رویه روز گذشته و رشد در قسمت بعدی پخش می‌شود و در این شرایط نیازی به تغییر و تحول در فصل آینده این برنامه نیست و هر قسمت این برنامه با تغییر و تحول همراه است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است