حروف فارسی مواج روی بوم نقاشی/ «روزنه» امیدی به آینده دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۹
فریدون امیدی در گفتگو با صبا:

حروف فارسی مواج روی بوم نقاشی/ «روزنه» امیدی به آینده دارد

فریدون امیدی درباره آثار نمایشگاه «روزنه» و چشم‌اندازی که به آینده دارند، توضیح داد.

فریدون امیدی نقاش و کالیگرافر که نمایشگاه انفرادی او با نام «روزنه» این روزها در گالری نگر در معرض تماشا قرار دارد در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا عنوان کرد: اتودهای اولیه این مجموعه از یک سال پیش شروع شد، اما از ۶ ماه پیش به صورت جدی روی این‌ مجموعه متمرکز شدم.

‎او درباره آثار این نمایشگاه عنوان کرد: این نقاشی‌ها در اندازه‌های مختلف و روی بوم با لایه‌های ضخیم رنگ روغن کار شده و با گود و برجسته کردن رنگ و ایجاد ریتم و تکرار حروف این فرم‌ها شکل گرفته اند.

این نقاش با اشاره به اینکه از تک حروف فارسی در کارهایش استفاده می‌کند اما خطاط نیست، بیان کرد: بیشتر به نقاشی گرایش دارم و از بافت‌ها و شگردهای نقاشی در آثارم استفاده می‌کنم.

این هنرمند درباره متریال به کار برده در این مجموعه توضیح داد: من همیشه با رنگ روغن کار می‌کنم و با این تکنیک بهتر می‌توانم ضخامت رنگ را کنترل کنم و با کارتک‌های شانه‌ای و با استفاده از ریتم و تکرار حروف درهم تنیده که از هم‌ عبور می‌کنند، حرکت موج‌وار روی بوم را نمایش دهم.

امیدی درباره انتخاب عنوان «روزنه» برای این نمایشگاه تشریح کرد: بعد از اتمام مجموعه، این نام را انتخاب کردم زیرا فکر می‌کردم با حال و هوا و بحران های امروز جامعه ایران تناسب دارد. در این‌ نقاشی‌ها که از پس‌زمینه رنگ‌های سیاه استفاده شده است اشاره‌ای به وضعیت اجتماعی کشور و شیوع ویروس کرونا دارد که چشم‌اندازی تلخ و تاریک است و شکافی که در پس‌زمینه و لابه‌لای خطوط، به‌صورت سطوحی رنگین به افق یا چشم‌اندازی دور اشاره دارد، کورسویی به آینده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: از مخاطبان دعوت می‌کنم که آثار را از نزدیک تماشا کنند زیرا ممکن است در فضای مجازی تصویر کارها را ببینند اما دیدن اثر هنری از نزدیک تجربه دیگری‌ست.

این نمایشگاه تا ۲۰ دی‌ماه هر روز به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نگر دایر و پذیرای علاقه‌مندان است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است