واکنش کوپولا و دل‌تورو به درگذشت باگدانوویچ/ او یک هنرمند فوق‌العاده بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱

واکنش کوپولا و دل‌تورو به درگذشت باگدانوویچ/ او یک هنرمند فوق‌العاده بود

سینماگرهای برجسته دنیا از جمله فرانسیس فورد کوپولا و گی یرمو دل تورو به خبر درگذشت پیتر باگدانوویچ واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ایندی وایر، سینماگرهای بزرگ جهان از جمله فرانسیس فورد کوپولا و گی‌یرمو دل‌تورو لحظاتی بعد از اعلام خبر درگذشت پیتر باگدانوویچ یکی از بزرگترین فیلمسازان هالیوود مدرن به این اتفاق واکنش نشان دادند.

فرانسیس فورد کوپولا خالق فیلم های «پدرخوانده» در بیانیه ای که برای نشریه ددلاین فرستاد، نوشت: اوه عزیزم، شوکه شدم، الان گیج و سراسیمه هستم. او یک هنرمند بزرگ و فوق العاده بود. هرگز شب افتتاحیه «آخرین نمایش فیلم» محصول ۱۹۷۱ را فراموش نمی کنم، پایانش را به یاد دارم که تماشاچیانی که اطراف من بودند بلند شدند و برای مدت ۱۵ دقیقه فیلم را تشویق می کردند. هرگز آن تشویق را فراموش نکردم، احساس می کنم هیچوقت برای خودم چنین واکنشی را که پیتر و فیلمش لیاقتش را داشتند، تجربه نکردم. امیدوارم که تا ابد در سعادت آرام بگیرد و برای همیشه از شور و هیجان تشویق ما لذت ببرد.

تاتوم اونیل بازیگر کودک فیلم «ماه کاغذی» نیز در صفحه اینستاگرامش نوشت: پیتر همچون آسمان و زمین برای من بود، شمایل یک پدر، یک دوست. او از «ماه کاغذی» تا «نیکلودئون» کاری می کرد که احساس امنیت کنم، عاشقتم پیتر.

گی یرمو دل تورو کارگردان سرشناس مکزیکی سینما نیز نوشت: او دوست عزیز من و قهرمان سینما بود. باگدانوویچ به عنوان یک کارگردان شاهکارهایی را به دنیا آورد و یک انسان خوش مشرب بود. او در نسل خود تقریبا بیش از هر شخص دیگری به تنهایی به مصاحبه پرداخت و زندگی و کارهای فیلمسازان کلاسیک را به ثبت رساند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است