پشتیبانی موتور گرافیکی یونیتی از دایرکت‌ایکس ۱۲ در اکس‌باکس وان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۷

پشتیبانی موتور گرافیکی یونیتی از دایرکت‌ایکس ۱۲ در اکس‌باکس وان

شرکت یونیتی (Unity Technologies) اعلام کرده، این موتور گرافیکی قدرتمند، به طور کامل از دایرکت‌ایکس ۱۲ در اکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کند.

به گزارش«صبا»؛ هنگامی که مایکروسافت دایرکت‌ایکس ۱۲ را برای دستگاه های مبتنی بر ویندوز ۱۲ معرفی کرد، شرکت یونیتی اعلام کرد که این موتور گرافیکی از همه این دستگاه‌ها پشتیبانی خواهد کرد. حالا پس از گذشت حدودا ۳ سال از عرضه رسمی دایرکت‌ایکس ۱۲، این شرکت اعلام کرده که موتور گرافیکی یونیتی، به‌طور کامل از دایرکت‌ایکس ۱۲ در اکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کند و همچنین به لطف تکنولوژی Async Computing، که به‌طور پیش‌فرض به همراه دایرکت‌ایکس ۱۲ در اکس‌باکس وان در دسترس است، این امکان را به توسعه دهندگان بازی‌ها می‌دهد که تنظیمات گرافیکی بهتری برای عناوین خود اعمال کنند.

شرکت سازنده یونیتی، طی بیانیه‌ای اعلام کرده:

دایرکت ایکس ۱۲، با کاهش درگیری درایور، عملکرد سیستم‌های چند هسته‌ای را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. در برخی عناوین نیز دایرکت‌ایکس ۱۲، باعث افزایش نرخ فریم ریت بازی شده است. برای مثال در بازی Book of the Dead: Environment، شاهد افزایش ۸ درصدی فریم ریت، در رزولیشن ۱۴۴۰p بر روی اکس‌باکس وان اکس هستیم.با پشتیبانی یونیتی از دایرکت‌ایکس ۱۲ و به لطف تکنولوژی گرافیکی جدید و بومی یونیتی، شاهد بهبود چشمگیر عملکرد پردازنده در اکس‌باکس وان خواهیم بود. علاوه بر این‌ها، دایرکت‌ایکس ۱۲، از تکنیک جدید رندرینگ یونیتی نیز پشتیبانی خواهد کرد.تمرکز اصلی ما در حال حاضر، بر روی دایرکت‌ایکس ۱۲ خواهد بود؛ اما این بدان معنا نیست که ما دایرکت‌ایکس ۱۱ را رها خواهیم کرد. قطعا دایرکت‌ایکس ۱۱ را برای عناوین آینده استفاده خواهیم کرد اما مهم‌ترین اولویت ما، بهبود عملکرد گرافیکی و پردازشی بازی‌ها در دایرکت‌ایکس ۱۲ است.

طبق گفته یونیتی، هدف این شرکت در سال ۲۰۱۹، بهبود عملکرد دایرکت‌ایکس ۱۲ بر روی تمامی پلتفرم‌ها خواهد بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است