چراییِ انتصاب منصور ضابطیان در شورای نیاوران/ سفرنامه‌نویسی و جهانگردی دلیل انتخاب بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

چراییِ انتصاب منصور ضابطیان در شورای نیاوران/ سفرنامه‌نویسی و جهانگردی دلیل انتخاب بود

منصور ضابطیان در پی انتصاب به عنوان شورای راهبردی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران گفت که دلیل انتخاب او تجربه‌ سفرهایش و آشنایی با موزه داری در کشورهای مختلف است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری صبا، اعضای شورای راهبردی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران ۱۴ دی ماه اعلام شد و بدین شرح با حکم علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، آتوسا مومنی فارغ‌التحصیل دکترای باستان‌شناسی و معاون اسبق سازمان میراث‌فرهنگی وقت، سینا کلهر دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی از دانشگاه باقر‌العلوم، مدیر کل سابق مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس و معاون وزیر ورزش دولت سیزدهم، مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران، سید مجتبی حسینی فارغ‌التحصیل زبان، ادبیات فارسی و هنر و دارنده گواهی درجه یک هنری، مشاور وزیر ارشاد و عضو کمیته بین‌المللی موزه‌های ایکوم، جواد منصوری معاون اسبق وزارت خارجه، محقق و تاریخ پژوه، منصور ضابطیان نویسنده، مترجم و برنامه‌ساز سینما و تلویزیون، عباس مهدوی مهر مدیر کل بازرگانی صدا و سیما منصوب شدند.

اما حضور افراد با سمت‌ها و فعالیت‌های مختلف و بعضا بی ارتباط با موزه و اماکن تاریخی در این شورا، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته است.

منصور ضابطیان نویسنده، مترجم و برنامه‌ساز سینما و تلویزیون به عنوان یکی از اعضای این شورا در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: درباره اینکه اعضای شورای راهبردی مجموعه نیاوران با چه رویکرد و براساس چه توانایی‌هایی انتخاب شدند، مسئولانی که انتخاب کردند باید توضیح دهند، اما درباره انتخاب خودم می‌توانم بگویم که احتمالا انتخاب من برای حضور در شورا نه به دلیل جنبه‌های حضور در تلویزیون و رسانه، بلکه به دلیل فعالیت‌هایم در عرصه سفرنامه‌نویسی و جهانگردی‌ست.

این نویسنده خاطرنشان کرد: به هرحال در سفرهایی که داشتم به نوعی با نحوه اداره کاخ‌ها و موزه‌ها در دیگر کشورها آشنا هستم و می توانم سفیری باشم که اطلاعات مربوط به اداره چنین مراکزی را به داخل منتقل کنم بنابراین امیدوارم که از این زاویه مفید واقع شوم.

او در ادامه اظهار کرد: اگر قرار بود به دلیل فعالیت اجرایی در تلویزیون برای حضور در شورا انتخاب شوم این تخصصی‌ نیست که با آن بتوانم درباره موزه‌ها و مسائل آنها اظهارنظر کنم.

این برنامه‌ساز درباره برنامه‌ها و رویکرد شورای جدید بیان کرد: ابتدا باید جلسات شورا تشکیل شود تا درباره برنامه‌های آینده گفتگو کنیم البته این را هم بگویم که شورای راهبردی بیشتر شورای مشورتی خواهد بود که ممکن است پیشنهادهایی بدهد و مسائلی مطرح کند.

ضابطیان در پایان با بیان اینکه حضور افراد با سوابق مختلف می‌تواند به نفع شورا باشد، تشریح کرد: حضور دوستان با سوابق مختلف در شورا حتما می‌تواند نقطه نظرات مختلفی به همراه داشته باشد و به تبع آن کارها بهتر اداره شود. به نظرم این اتفاق خوبی‌ست که در فضاهای میراث فرهنگی کشور یک خِرد جمعی حاکم و شرایطی مهیا شود که هم جنبه‌های فرهنگی کار حفظ شود و هم‌ جنبه‌های اقتصادی درنظر گرفته شود تا مردمی که به نوعی با میراث فرهنگی کشور قهر کرده‌اند دوباره آشتی کنند و موزه‌های ما آنقدر که ارزش و اهمیت دارند از طرف بازدیدکننده‌ها مورد اقبال قرار نمی‌گیرند، شرایطی فراهم‌ شود که بیشتر مورد استقبال واقع شوند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است