مشاوره خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در پژوهشکده دانشگاهی برهان صالحین سامان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۷

مشاوره خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در پژوهشکده دانشگاهی برهان صالحین سامان

فناوری اطلاعات به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه می‌پردازد.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، این موسسه دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران می باشد. امروزه گسترش و تعدد کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کار ، بیش از گذشته ضرورت تدوین برنامه‌هایی استراتژیک و کارشناسانه در این حوزه را به منصه ظهور می گذارد ، لذا بهره مندی از مشاوره در این زمینه به یک نیاز اساسی مجموعه های هدفمند و بزرگ تبدیل ‌شده است . بدیهیست که این مشاوره باید از سوی شخصیتی عرضه شود که دستی بر این آتش داشته و می تواند با ارائه مدارک ، سوابق و رزومه کاری خود مهر تائیدی به اظهاراتش بزند . در همین راستا پژوهشکده دانشگاهی برهان صالحین سامان با تکیه بر دانش و تجربه خود آماده ارائه مشاوره به سازمان های مختلف در ارتباط با فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد .

فناوری اطلاعات (به انگلیسی: Information Technology یا IT)، همان‌طور که به‌وسیله انجمن فناوری اطلاعات آمریکا (ITAA‌) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصاً برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مانند استفاده از رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام می پذیرد.

اخیراً تغییر اندکی در این عبارت داده می‌شود تا این اصطلاح به طور روشن دایره ارتباطات مخابراتی را نیز شامل گردد؛ بنابراین عده‌ای بیشتر مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به اختصار ICT را به کار برند.

عناصر کاملاً اصلی

فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، سازوکار، ابزار و ساختار است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی که از بهم پیوستن این عناصر ایجاد می‌شود جریان یافته و پیوسته تعالی و تکامل سازمان را فراراه خود قرار می‌دهد.

  • انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
  • سازوکار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
  • ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
  • ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

پیاده‌سازی موفق فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان‌ها و شرکت‌ها، نیازمند معماری خلاق جهت طراحی، مشاوری مطمئن برای راهبری و در نهایت ناظری حاذق جهت اطمینان از حصول نتایج است. در راستای تحقق این مهم، واحد خدمات مشاوره فاوا اقدام به ایجاد سبدی از خدمات متنوع در این حوزه‌ها نموده است تا مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند با آسودگی خاطر کلیه امور مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات را از نیازسنجی تا راه‌اندازی و تحویل، به کارشناسان و متخصصین این واحد محول نمایند. واحد خدمات مشاوره پژوهشکده دانشگاهی برهان صالحین سامان  قادر است با بهر‌ه‌مندی از نیروی متخصص و مجرب، تجربیات فراوان و متمادی حاصل از انجام موفق پروژه‌های ملی، همکاری با شرکت‌های معتبر بین‌المللی و استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و متدولوژی‌های روز دنیا، نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها را شناسایی و مسیر مناسب توسعه فناوری اطلاعات را برای آن‌ها ترسیم نموده و تا دستیابی به نتایج مطلوب، در تمامی مراحل، همراه آن‌ها باشد.

مدیریت دانش

نظر به اهمیت دانش و مدیریت آن در سازمان، این مسأله بسیار از سازمان‌های پیشرفته را بر آن داشت تا دانش را در سازمان خود مدیریت کرده و آن‌را به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار دهند. استقبال از این رویکرد نوین مدیریتی تا بدان‌جا پیش رفته است که امروزه سازمان‌های پیشرو دنیا به مدیریت دانش به مثابه راهکاری نوین جهت مدیریت بر کلیه ارکان کلیدی سازمان می‌نگرند. این امر به‌گونه‌ای است که مدیریت و تسهیم دانش از طریق شناسایی، استخراج، مستندسازی، نشر و توسعه تجربیات و دانش‌های سازمان موجب ارتقاء سطح عملکرد سازمان، افزایش بهره‌وری، استفاده بهینه از تجارب و نیل به اهداف استراتژیک سازمان خواهد شد.

واحد مدیریت پروژه‌های خدمات پژوهشکده دانشگاهی برهان صالحین سامان  بر پایه دانش و تجربه خود، سازمان ها را به منظور شناسایی راهکارهای استفاده بهینه از دانش های فردی و سازمانی همراهی نموده و با ایجاد بستری فرهنگی و زیرساختی بر پایه فناوری های نوین در سازمان‌ها و شرکت‌ها امکان به جریان درآمدن دانش درآنها را فراهم می آورد. در این زمینه راینیک با توان توسعه نرم‌افزار خود نرم‌افزاری با نام ماد«مدیریت الکترونیک دانش» تولید نموده است که با پشتوانه تخصصی، راهکاری هوشمند و جامع را فراهم ساخته است تا سازمان بتواند انواع گوناگون مستندات دانشی خود را در بستری امن، ذخیره نموده و با تسهیم آن‌ها و تبادل دانش از طریق انجمن‌های خبرگی به سهولت در پیشبرد اهداف دانشی خود استفاده نماید.

مشاوره انتخاب‌ راه‌کارهای ویژه

همانگونه که مشخص است، فناوری اطلاعات به عنوان یک رشته میانی در ارتباط با سایر رشته‌ها و تخصص‌ها، به عنوان توانمند ساز و یا تسهیل کننده کسب و کارهای مختلف قابلیت ایفای نقش دارد. واحد خدمات مشاوره موسسه با دارا بودن نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف، خلاق و صاحب‌نظر می‌تواند با ارائه مشاوره‌های تخصصی و پیشنهاد راه‌کارهای ویژه در سطوح مختلف سازمانی، کسب و کار‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها، با استخراج نیازمندی‌ها، قابلیت‌ها و تعریف دقیقی از مدل‌های کسب و کار، راه‌کارهای مناسبی را برای دستگاه‌های مختلف پیشنهاد نماید.

کسب و کار هوشمند

فرآیند جمع‌آوری، تحلیل و آماده‌سازی اطلاعات به منظور ایجاد تصمیم‌های مناسب تر و به هنگام یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران و برنامه‌ریزان سازمانی می‌باشد. کسب و کار هوشمند با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و ابزار‌های متنوع این خدمت را ارائه می‌کند که سازمان‌ها به شکل ساده، سریع، دقیق و هدفمند می‌تواند خود را پایش و کنترل نماید. کسب و کار هوشمند به طراحی داشبوردها و گزارشات متنوع ختم نمی‌شود بلکه می‌توان در تعامل با سیستم‌های هوشمند دیگر، مانند سیستم‌های پشتیبان تصمیم، شبکه هوشمندی از اقدامات را در سازمان برنامه‌ریزی نماید. واحد خدمات مشاوره پژوهشکده دانشگاهی برهان صالحین سامان با تسلط بر مفاهیم و اصول این حوزه قادر به تعریف و معماری راه‌حل‌های مناسب کسب و کار هوشمند به منظور حل مشکلات اطلاعاتی و تصمیم‌گیری در سازمان‌های مختلف می‌باشد.

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000