«تست دوربین» از زندگی پنج دختربچه می‌گوید/ فیلم کوتاهی درباره کودکان بدون شناسنامه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۲
صحرا اسدالهی در گفتگو با صبا:

«تست دوربین» از زندگی پنج دختربچه می‌گوید/ فیلم کوتاهی درباره کودکان بدون شناسنامه

صحرا اسدالهی بازیگر سینما و تئاتر درباره فیلم مستند بلند «تست دوربین» و فیلم کوتاه «اتاق ماساژ» که ساخته است، سخن گفت.

صحرا اسدالهی بازیگر سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فعالیت های خود در زمینه فیلمسازی عنوان کرد: خوشبختانه با وجود شرایط کرونا روزهای فعالی را پشت سر گذاشتم و در دوسالی که گذشت فیلم مستند بلند «تست دوربین» و فیلم کوتاه داستانی «اتاق ماساژ» را کارگردانی کردم.

بازیگر فیلم سینمایی «آپاندیس» اظهارکرد: فیلم کوتاه «اتاق ماساژ» روایت یک اتفاق ناخواسته برای جوانی است که تنها ۳ روز دیگر در ایران است. این فیلم ادای دینی است به آدم هایی که با وجود خروج شان از کشور قسمت هایی از وجود خود را در وطن جا می‌گذارند.

بازیگر فیلم «جوجه تیغی» مطرح کرد: «اتاق ماساژ» در سایت هاشور در حال اکران آنلاین است و خوشبختانه به رغم تبلیغات کمی که برای اکران داشتیم استقبال خوبی از آن شده است.

بازیگر فیلم «فروشنده» درباره مستند بلند «تست دوربین» گفت: «تست دوربین» فیلم محبوب من به عنوان کارگردان است و به جرات می‌گویم که تماشاگر ارتباط خوبی با آن برقرار خواهد کرد.

بازیگر فیلم «دریاچه ماهی» اظهار کرد: این فیلم مستند درباره زندگی پنج دختر بچه است. «تست دوربین» تاکنون در جشنواره های بین المللی زیادی حضور داشته است و از جمله موفقیت های این فیلم می توان به کاندید بهترین فیلم از جشنواره windآمریکا، جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره تورین آمریکا، کاندید بهترین بازیگری از جشنواره biff برزیل، کاندید بهترین کارگردانی از جشنواره black moon لندن و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از جشنواره سایه … اشاره کرد.

بازیگر فیلم «آقای سانسور» درباره اکران داخلی آثارش مطرح کرد: خیلی برای من مهم است که آثارم در جشنواره های داخلی نمایش داده شود و در ایران نیز دیده شود.

بازیگر فیلم «بی آبان» عنوان کرد: مستند حوزه مورد علاقه من است و مستندهای زیادی تماشا می کنم چراکه می توان در دل روایت آثار مستند زندگی کرد و آنقدر درگیر موضوع آنها شد که دیگر از آن بیرون نیامد.

اسدالهی درباره کارهای تازه خود گفت: به امید خدا تصمیم دارم تا پایان سال جاری فیلم کوتاه دیگری را که در مرحله پیش تولید است، بسازم و سال ۱۴۰۱ پروژه فیلم بلندم را برای تولید آماده کنم. داستان فیلم کوتاه جدیدم درباره زنی است که برای گرفتن شناسنامه دخترش به دلیل اینکه پدر کودک مشخص نیست به مشکل برمی‌خورد.

این فیلمساز گفت: طرح این داستان از حضور اتفاقی من در یک درمانگاه و مواجه شدن با خانمی بود که پدر فرزندش مشخص نبود و او تنها دغدغه اش گرفتن شناسنامه برای این کودک بود.

بازیگر سریال «در جستجوی خوشبختی» اظهار کرد: تمام مدت به این فکر می کردم که بچه هایی که به این شکل به دنیا می آیند فارغ از اینکه والدین شان اشتباه کردند یا نکردند، گناهی ندارند و حق شان است که شناسنامه و هویت داشته باشند.

بازیگر سریال «دلدار» ادامه داد: در کشور ما حدود ۴ هزار کودک وجود دارند که پدرهایشان مشخص نیست و متاسفانه فاقد شناسنامه هستند و امیدوارم به این کودکان و آینده شان فکر شود.

کارگردان مستند «تست دوربین» گفت: همچنین یک مجموعه مستند به نام «دست آفریده ها» را در دوران کرونا برای پخش از برنامه شبکه دوم سیما کارگردانی کرده ام.

او اشاره کرد: «دست آفریده ها» درباره زندگی رکوردداران ایرانی گینس است مثل زندگی عجیب و دراماتیک یک چرم‌ساز.

صحرا اسداللهی در پایان بیان کرد: تحقیق و بررسی برای تهیه مستند «دست آفریده ها» حدود ۳ ماه زمان برد و در ایام دهه فجر از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000