«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»؛ تاثیرگذار، مهیج و سرگرم‌کننده | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۳
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»؛ تاثیرگذار، مهیج و سرگرم‌کننده

قسمت جدید «مرد عنکبوتی» اثر مارول که به تازگی به 10 فیلم پرفروش تاریخ آمریکا راه یافته، از روز 17 دسامبر در سینماهای جهان روی پرده رفته است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، زمانی استیون اسپیلبرگ کارگردان بزرگ سینمای آمریکا و یکی از پولساز ترین فیلمسازان تاریخ هالیوود از مقطعی بودن موفقیت فیلم های ابرقهرمانی صحبت کرده بود. او با مقایسه دهه ۲۰۱۰ با دهه هشتاد گفته بود همان گونه که عطش تماشای فیلم های آن دوره فروکش کرد، فیلم های ابرقهرمانی نیز در گیشه جای خود را به سبک و سیاق دیگری خواهند داد. البته بعد از این گفته های اسپیلبرگ، نه تنها موفقیت آن دسته فیلم ها کمتر نشد بلکه روز به روز این فیلم ها یکه تازی خود در گیشه را ادامه دادند، تاجایی که دیگر چندین سینماگر مهم دهه هفتاد مثل اسکورسیزی، کوپولا و ریدلی اسکات برخلاف اسپیلبرگ، محافظه کاری را کنار گذاشته و با ادبیاتی پرخاشگرایانه این سبک فیلم ها را مورد انتقاد قرار دادند و عملا اعتراف کردند که با ادامه این وضعیت سینمای غیرابرقهرمانی جایی روی پرده نخواهد داشت.

شاید واقعا باید گفت دیگر کار از کار گذشته است و نمی توان انتظار داشت فیلم های شبیه «قدرت سگ»، «روما»، «مرد ایرلندی»، «تصنیف باستر اسکراگز» بتوانند در گیشه با فیلم های ابرقهرمانی رقابت کنند و همین که سرویس نتفلیکس از آنها حمایت می کند هم جای شکرش  باقی است چون تجربه اکران فیلم های شبیه به این آثار و البته حتی خوش آب و رنگ تر در سینماها نشان داد، گیشه سینماها دیگر کاملا در اختیار آثار ابرقهرمانی است و نباید انتظار فروش برای دیگر فیلم ها را داشت.

این شکست زمانی بیشتر احساس می شود که می بینیم فروش فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» در دومین هفته اکرانش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار در  جهان در حالی فراتر رفته است که همزمان با این اثر، دو فیلم محبوب منتقدان یعنی «داستان وست ساید» استیون اسپیلبرگ و «کوچه کابوس» گی یرمو دل تورو به ترتیب تنها ۵۰ میلیون و ۷ میلیون دلار فروش داشته اند.

حالا به بهانه موفقیت چشمگیر «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» که ۳ ژانویه به دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در سراسر جهان و دهمین فیلم پرفروش تاریخ آمریکا تبدیل شد، به معرفی کوتاه این تازه ترین کار مارول پرداخته ایم.

داستان فیلم

پس از افشای هویت مردعنکبوتی توسط میستریو در پایان قسمت قبلی یعنی فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه»، زندگی پیتر پارکر زیر و رو شده و باعث می‌شود اکثر مردم وی را قاتل میستریو و یک تهدید بخوانند. در نتیجه برای پیتر حوادثی رخ می‌دهد که فقط متوجه او نیست و اطرافیان و نزدیکانش را نیز هدف قرار می ‌دهد.

چند نکته درباره فیلم

بندیکت کامبربچ در مصاحبه ای اعتراف کرد برای آنکه نسبت به تولید نهایی فیلم غافلگیر شود، فیلمنامه این کار را به صورت کامل نخوانده است.

این فرنشایز اولین کار کمپانی مارول بود بود که هر سه فیلم را یک کارگردان یعنی جان واتس ساخت این در حالی است که دیگر فرنشایزهای مارول از جمله «مرد آهنی» و «انتقام جویان» و … با کارگردان های مختلف تولید شدند.

تام هالند بازیگر جوان و پرکار هالیوود تنها دو روز بعد از پایان فیلمبرداری «آنچارتد» به فیلمبرداری فیلم «مرد عنکبوتی» آمد.

اولین تیزر «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با بیش از ۳۵۵ میلیون و پانصد هزار بار بازدید در ۲۴ ساعت اول انتشار، پر تماشاگرترین تیزر تمام تاریخ لقب گرفت.

این قسمت با مدت زمان ۱۴۸ دقیقه، طولانی ترین قسمت فیلم های «مرد عنکبوتی» است.

نقدهای کوتاه از فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»

کریستی لمیر منتقد «فیلم ویک» درباره این فیلم نوشت: اثر کاملا بی‌نظیری است البته که گاهی هم به طرز شگفت‌انگیزی احساسی می‌شود.

دیمین لِوی منتقد درباره فیلم نوشت: ویلم دفو و آلفرد مولینا سکانس های فیلم را از آن خود کردند.

لیزا نیسلسون منتقد «فرانس ۲۴» با تمجید از بازی هالند گفت: فکر می کنم هالند فوق العاده با استعداد است.

سمین عامر منتقد «نیوزاینترنشال پاکستان» فیلم را این گونه ستایش کرد: تاثیرگذار، مهیج و سرگرم کننده، ۲۷مین اثر مارول به راحتی در میان راضی کننده ترین قسمت های فرنچایزهای این کمپانی قرار می گیرد.

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با مدت زمان ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه از روز ۱۷ دسامبر در سینماهای جهان روی پرده رفته است.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

«نفس نکش ۲» به پای قسمت اول شگفت‌انگیزش نمی‌رسد

«مادران مشابه»؛ یک فیلم باشکوه و پیچیده از پدرو آلمودوار

«گشت‌و‌گذار در جنگل»؛ فیلمی قابل پیش‌بینی اما سرگرم‌کننده

«جوخه انتحار»؛ توفانی، مغشوش و خشن

وقتش رسیده به نیکلاس کیج احترام بگذاریم

«شوالیه سبز»؛ منحصر به فرد و فراموش نشدنی

معرفی ۳ فیلم روز جهان/ از حمله گرگ‌ها به یک شهر تا نقش مخوف هاروی کایتل

«سالخورده»؛ فیلمی که احتمالا تمشک‌های ۲۰۲۱ را جارو کند!

معرفی ۳ فیلم روز جهان/ از ربودن بچه لبرون جیمز تا فیلم جاده‌ای مارک والبرگ

«میچل‌ها در برابر ماشین‌ها»؛ انیمیشنی درخشان که اشک‌تان را درمی‌آورد

«بچه رییس ۲»؛ انیمیشنی که صرفا برای اتلاف وقت خوب است!

«خورشید» مجید مجیدی؛ یک درام انسانی زیرکانه

«یک مکان ساکت»؛ فیلمی که نفس‌تان را می‌گیرد

پاپ‌کورن بخرید و با دوستان به تماشای «سریع و خشمگین ۹» بنشینید

«لوکا»؛ انیمیشنی که از پیکسار انتظار نمی‌رفت

معرفی ۳ فیلم روز جهان/ از پیتر خرگوشه و یک موزیکال تا بازگشت پیرس برازنان

مشهورترین سکانس مناظره تاریخ سینما/ وقتی جیمی کارتر مدیون رابرت ردفورد شد

آنچه می‌خواهید درباره سریال جدید گلشیفته فراهانی بدانید/ حضور یک ایرانی دیگر

«مارپیچ»؛ فیلمی ناامیدکننده که طرفداران «اره» دوستش دارند

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است