بیشترین رشد اثر و تعداد هنرمند در رشته‌های کاریکاتور، نقاشی و تصویرسازی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۴
دبیرخانه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اعلام کرد؛

بیشترین رشد اثر و تعداد هنرمند در رشته‌های کاریکاتور، نقاشی و تصویرسازی است

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اعلام کرد 4345 هنرمند تعداد 10862 اثر در رشته‌های دهگانه به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، براساس آمار از بین ۴۳۴۵ هنرمند تعداد ۱۰۸۶۲ اثر در رشته‌های دهگانه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

سیدعباس میرهاشمی دبیرکل جشنواره با اعلام این خبر گفت: بنا به آمار موجود در سایت شاهد رشد ۳۴ درصدی در تعداد هنرمندان و رشد ۴۰ درصدی در تعداد آثار نسبت به دوره گذشته هستیم و در بین شرکت‌کنندگان ۲۵۶۰ خانم و ۱۷۸۵ مرد هستند که  ۱۴۷۳ هنرمند از استان تهران و ۲۸۷۲ هنرمند هم از دیگر استان‌های کشور شرکت کرده اند.

او ادامه داد: استان خراسان رضوی بعد از تهران با ۳۷۵ هنرمند، اصفهان با ۳۲۶ هنرمند و البرز با ۲۴۲ هنرمند در رده‌های بعدی هستند.

میرهاشمی بیان کرد: در رشته نقاشی ۱۳۱۷ هنرمند نقاش ۳۲۴۰ اثر ارسال کردند و در رشته عکاسی ۸۴۷ عکاس با توجه به تک عکس و مجموعه عکس ۲۰۳۳ اثر به جشنواره فرستاده‌اند و در رشته گرافیک هم ۴۸۶ طراح، ۱۱۴۹ پوستر به دبیرخانه رسیده است.

این مدیر هنری همچنین درباره رشته‌های دیگر مطرح کرد: ۴۶۱ تصویرساز تعداد  ۱۱۲۰ اثر ارسال کردند و در رشته خوشنویسی ۳۲۹ خوشنویس ۷۲۰ تابلو در شاخه‌های مختلف خوشنویسی به دبیرخانه جشنواره فرستاده اند و در رشته نگارگری هم ۳۱۰ هنرمند ۶۰۰ اثر را برای انتخاب ارسال کرده‌اند.

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: در رشته هنرهای جدید هم ۲۰۱ هنرمند در شاخه‌های پرفورمنس، چیدمان و ویدیوآرت ۳۴۶ اثر را فرستادند و  ۱۸۵ کاریکاتوریست با ۴۶۹ اثر بیشترین رشد را نسبت به دوره قبل داشته‌اند. در بخش آثار حجمی هم در رشته مجسمه ۱۷۹ هنرمند ۳۲۷ اثر و در بخش سرامیک، ۶۷ هنرمند ۱۲۵ اثر را به جشنواره فرستادند که در مجموع بیشترین رشد اثر و تعداد هنرمند برای رشته‌های کاریکاتور، نقاشی و تصویرسازی بوده است.

سیدعباس میرهاشمی توضیح داد: در بخش ایثار و فداکاری که در فراخوان جشنواره به‌عنوان بخش ویژه دیده شده است ۴۶۳ هنرمند تعداد ۷۳۳ اثر در رشته‌های مختلف ارسال کرده‌اند.

دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایان از پژوهشگران و منتقدان هنرهای تجسمی دعوت کرد تا با توجه‌ به این آمار و سپس تماشای آثار تحلیل‌های خود را ارایه دهند تا ارایه آمار صرفاً به معنی اعداد و ارقام نباشد و بتوانند از توان علمی پژوهشگران در نگاه تحلیلی بهره بگیرند.

پس از اعلام اسامی هنرمندان به تفکیک رشته‌ها در سایت جشنواره جلسات انتخاب آثار با حضور دبیران و داوران برگزار می‌شود و پس از این مرحله آثار ورودی به نمایشگاه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000