حذف «میان صخره‌ها» خلاف آیین‌نامه جشنواره فجرست/ اینطور باشد دیگر فیلم به جشنواره کودک ندهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
مختار عبدالهی با صبا عنوان کرد:

حذف «میان صخره‌ها» خلاف آیین‌نامه جشنواره فجرست/ اینطور باشد دیگر فیلم به جشنواره کودک ندهیم

کارگردان «میان صخره‌ها» در واکنش به علت حذف این فیلم از چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت که این کار خلاف آیین‌نامه جشنواره است و موجب می‌شود در آینده جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان از رونق بیفتد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، بهروز افخمی عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر در برنامه «شهر فرنگ» درباره علت حذف فیلم «میان صخره‌ها» به نویسندگی و کارگردانی مختار عبداللهی از لیست ۲۲ فیلم‌ بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) گفت: این فیلم از سوی هیات انتخاب جشنواره نمره قبولی دریافت کرده بود اما چون در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حضور داشت به توافق رسیدیم که این فرصت را در اختیار فیلمساز دیگری قرار دهیم که فیلمش تاکنون در جشنواره‌ای حضور نداشته است.

مختار عبدالهی نویسنده و کارگردان فیلم «میان صخره‌ها» در گفتگو با خبرنگار صبا در واکنش به این موضوع اظهار کرد: این تصمیم هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر عملا یعنی پا گذاشتن روی آیین‌نامه جشنواره زیرا در آیین‌نامه آمده است که فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حضور داشته باشند، استثنا هستند و می‌توانند در جشنواره فیلم فجر هم حضور داشته باشند.

او ادامه داد: مطمئنا اولویت هر فیلمسازی جشنواره فیلم فجر است و اگر می‌دانستم این فیلم را به جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ارسال نمی‌کردم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: می‌گویند که فیلم ما برای حضور در جشنواره فیلم فجر نمره قبولی دریافت کرده است و این یعنی دیگر نباید حرفی باشد و اگر قرار است چون در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اکران شده دیگر در جشنواره فیلم فجر حضور نداشته باشد پس چرا فیلم را داوری کردند؟ وقتی داوری شده و نمره قبولی گرفته باشد باید در جشنواره اکران شود و دلیلی ندارد که فیلم را حذف کنند.

عبدالهی در پایان اظهار کرد: با این کار از سال‌های آینده جشنواره کودک و نوجوان از رونق می‌افتد زیرا دیگر هیچ‌کس به این جشنواره فیلم ارسال نمی‌کند و اولویت همه جشنواره فجر است و ترجیح می‌دهند فیلم‌شان در جشنواره فجر دیده شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است