۱۱ قدم اصلی در انتخاب یک شرکت معماری حرفه ای | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۳

۱۱ قدم اصلی در انتخاب یک شرکت معماری حرفه ای

علم معماری جزو به روزترین علم هاست و هر روزه طراحی هایی جدیدی توسط مهندسین خلاق در شرکت های معماری برتر دنیا خلق میشود.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، مردم اغلب از خود می‌پرسند: «چگونه می‌توانیم یک شرکت معماری حرفه ای برای پروژه خود پیدا کنیم؟ یک شرکت معماری داخلی چه کاری می‌تواند برای من انجام دهد؟ هزینه همکاری با یک شرکت دکوراسیون داخلی چقدر است؟» چنین پرسش‌هایی ممکن است برای هر فردی ایجاد شوند؛ زیرا کار با یک شرکت معماری حرفه ای می‌تواند بیشترین ارزش را به سرمایه گذاری شما ببخشد و یک پروژه موفق را تضمین کند.

۱- راه‌‌های انتخاب یک شرکت معماری حرفه ای را بیاموزید.

بهترین مرجع برای انتخاب یک شرکت معماری داخلی، “جستجو در اینترنت” است. شما به راحتی می‌توانید طیف گسترده‌ای از انواع شرکت‌های معماری با تجارت و نمونه‌های کارهای مختلف را مشاهده کنید. همچنین، این امکان را دارید تا به صورت دهان به دهان و از دوستان، آشنایان، همکاران و افراد معتمد در مورد پیدا کردن یک شرکت معماری خوب جویا شوید؛ اما برای این کار باید تحقیقات بیشتری انجام دهید.

۲- نمونه کارهای یک شرکت معماری داخلی را بررسی کنید.

حتماً از وبسایت‌های مورد نظر خود که در زمینه طراحی داخلی فعالیت می‌کنند، بازدید کرده و پروژه‌های قبلی یا نمونه کارهایی که تاکنون انجام داده‌اند، را مشاهده کنید. شما باید آن دسته از شرکت‌هایی را در نظر بگیرید که توانایی انجام خدمات مورد نیاز شما را داشته و سابقه تکمیل پروژه‌های مشابه را نیز دارند.

۳-  به ارزش‌های یک شرکت دکوراسیون داخلی توجه کنید.

هر شرکتی مجموعه‌ای از ارزش‌های اصلی دارد که روند کار آن شرکت را تعیین می‌کند. گاهی اوقات این موارد به صراحت در وبسایت این شرکت‌ها بیان می‌شوند اما گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید مستقیماً با تماس تلفنی این موضوع را جویا شوید. ارزش‌های یک شرکت معماری داخلی نشان دهنده کیفیت کار آن شرکت خواهد بود. ارزش‌هایی مانند کیفیت ارائه خدمات، مشتری مداری، پاسخگو بودن و مسائلی از این قبیل می‌توانند ماهیت یک شرکت معماری را نشان دهند.

۴- نیازها و کارهای که به خودتان مربوط می‌شود را بشناسید.

وقتی چند شرکت معماری را پیدا کردید که کارشان را دوست دارید، با آنها تماس بگیرید و گفتگو را شروع کنید؛ اما قبل از تماس، اطلاعات مورد نیاز مربوط به پروژه خود را جمع آوری کنید. در زیر لیستی از مواردی که باید قبل از ارتباط با شرکت معماری بدانید، آورده شده‌اند:

  • فضا: کدام فضای شما نیاز به بازسازی یا نوسازی دارد؟
  • سبک طراحی: به کدام سبک طراحی علاقه دارید؟
  • بودجه: چقدر بودجه برای این پروژه تعیین کرده‌اید؟
  • برنامه زمانبندی: چه زمانی می‌خواهید پروژه تکمیل شود؟

۵- از نحوه کار شرکت معماری با خبر شوید.

رویکرد شرکت معماری به پروژه شما چگونه خواهد بود؟ آیا فرآیند معماری آنها واضح و منطقی است؟

همانطور که برای توسعه طرح با شرکت همکاری می‌کنید، هرگونه جزئیات از روند کار را بپرسید. شما باید از ابتدا تا انتهای روند کار را بدانید تا درک کنید آیا سبک کار شرکت مورد نظر با نیازهای شما تطابق دارد یا خیر!

۶- یک قرار ملاقات را با شرکت معماری تنظیم کنید.

برگذار کردن یک ملاقات حضوری به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا با شرکت خود رابطه سازنده‌ای خواهید داشت یا خیر. توانایی برقراری ارتباط موثر، برای موفقیت پروژه شما حیاتی است.

در قرار ملاقات، نوع رفتار شرکت، می‌تواند در تصمیم گیری شما برای عقد قرارداد تاثیر گذار باشد. فقط ارائه نمونه‌های قوی کفایت نمی‌کند بلکه شما باید بتوانید با روش کار و رفتار کسانی که پروژه دکوراسیون داخلی شما را بر عهده گرفته اند، هماهنگ باشید.

۷- خدمات پایه شرکت طراحی داخلی را جویا شوید.

شرکت معماری باید شما را از اهداف، اولویت‌ها، محدودیت‌ها و فرصت‌های پروژه و امکان ‌سنجی جدول زمانی و بودجه مطلع کند. از عجله در طراحی شماتیک بدون تکمیل این مرحله خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند بسیار پرهزینه باشد.

خدمات پایه اغلب شرکت‌های دکوراسیون داخلی شامل مراحل زیر هستند:

  • طرح شماتیک: طراحی مفهومی، مقیاس بندی و تعریف رابطه بین فضاها
  • توسعه طراحی: طراحی نقشه‌ها (پلان، سکشن و غیره) و جزئیات دکوراسیون داخلی
  • اجرای پروژه: فرآیند تهیه مصالح و اجرای کامل پروژه

۸- از فناوری‌های نوین شرکت معماری مطلع شوید.

معماران می‎دانند چگونه نقشه‌های دو بعدی، به طرح واقعی تبدیل می‌شوند؛ اما مشتریان ممکن است در تجسم نتیجه نهایی مشکل داشته باشند. به همین دلیل امروزه استفاده از “مدل‌ سازی دیجیتال” روشی استاندارد و ابزاری قدرتمند برای طراحی و تجسم فضاها از داخل و خارج سازه خواهد بود.

۹- هزینه‌های طراحی و اجرای دکوراسیون را ارزیابی کنید.

هنگامی که برای اولین بار فرآیند طراحی دکوراسیون یک فضا را به یک شرکت معماری می‌سپارید، تعیین دقیق هزینه مهم خواهد بود. برحسب نیازهای شما، شرکت یک برآورد قیمت ارائه می‌دهد. حالا شما هستید که باید ببینید آیا نسبت به رزومه شرکت مربوطه، مبلغ پیشنهادی معقولانه است یا خیر!

بهترین کار این است که چندین شرکت را در نظر بگیرید و از هر کدام استعلام قیمت دریافت کنید. مهم است آیتم‌های هر لیست قیمت یک شرکت را با دیگری مقایسه کنید. برای مثال، ممکن است یک شرکت از یک متریال خاص نسبت به شرکت دیگر استفاده می‌کند یا یک شرکت مربوطه در مدت زمان کمتری پروژه شما را تمام کند.

به طور کلی، هزینه‌های طراحی به هزینه‌های نرم و هزینه‌های سخت تقسیم می‌شوند. هزینه‌های نرم شامل کلیه هزینه‌های طراحی، معماری و مهندسی و مجوزها (در صورت نیاز) هستند. این هزینه‌ها معمولاً بین ۲۵ تا ۳۵ درصد از کل بودجه پروژه را تشکیل می‌دهند. ما بقیه هزینه‌ها به صورت سخت هستند. بدین معنا که این هزینه‌ها مربوط به مصالح ساختمانی، نیروهای کاری، حمل و نقل مصالح و کلیه مسائل اجرایی پروژه هستند.

۱۱- نحوه تحویل پروژه را از شرکت معماری جویا شوید.

مرحله آخر کار در انتخاب یک شرکت معماری حرفه ای، زمان بندی شروع و اتمام پروژه است. اینجاست که اعتمادسازی و حرفه‌ای‌گری شرکت مربوطه نمایان می‌شود. شرکت مربوطه باید به شما زمان شروع و اتمام پروژه را به صورت دقیق، با توضیح هر یک از مراحل اجرایی اطلاع دهد. اگر شرکت به هر دلیلی زمان تحویل پروژه را ارائه نداد و این موضوع را به مسائلی مانند مشکل در تهیه مصالح یا نیروهای کار خوب ارجاع داد، بهتر است به سراغ شرکت دیگری بروید.

چرا تهران دیزاین سنتر ؟

هر پروژه معماری و طراحی داخلی منحصر به فرد است و نیازمندی‌های هر پروژه بر اساس عوامل متعددی مشخص می‌شوند؛ اما با مراحلی که در این راهنما توضیح داده شدند، اکنون اطلاعات کافی را برای انتخاب یک شرکت معماری حرفه‌ای در اختیار دارید.

شرکت معماری و طراحی داخلی تهران دیزاین، تلاش کرده تا با در نظر گرفتن تمامی دغدغه های شما در زمینه ی انتخاب شرکت موردنظرتان، خدمات خود را آن طور که باید و مطابق نیاز و زاویه نگاه مشتریان ارائه کند.

این شرکت با سالها تجربه در زمینه ارائه انواع خدمات معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی، امروز به عنوان یک شرکت معماری در شیراز ، مشهد، چابهار و دیگر شهرهای ایران و جهان به فعالیت می‌پردازد. تهران دیزاین همچنین آماده است تا شما را در طراحی و اجرای انواع پروژه های تجاری، اداری، هتلی، مسکونی و … همراهی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، از طریق وبسایت با این مجموعه در ارتباط باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است