چرا انتخاب و خرید موکت سالن همایش و آمفی تئاتر اهمیت زیادی دارد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲

چرا انتخاب و خرید موکت سالن همایش و آمفی تئاتر اهمیت زیادی دارد؟

انتخاب کفپوش مناسب علاوه بر اینکه به لحاظ ساختاری اهمیت زیادی دارد، نقش موثری بر بهبود تجربه افراد بر آن محیط را نیز دارد.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، سالن های همایش و آمفی تئاتر ها معمولا محل تجمع تعداد زیادی از افراد در مدت زمانی واحد است. یکی از مسائلی که ممکن است در بحث دکوراسیون این فضاها، تابحال به نظر شما حائز اهمیت نیامده باشد، بحث انتخاب کفپوش مناسب است. انتخاب کفپوش مناسب علاوه بر اینکه به لحاظ ساختاری اهمیت زیادی دارد، نقش موثری بر بهبود تجربه افراد بر آن محیط را نیز دارد. موکت آمفی تئاتر را به عنوان یکی از برترین انواع کفپوش برای این گونه محیط ها می‌شناسند. در ادامه قصد داریم بررسی کنیم چرا موکت، انتخابی برگذیده به شمار می‌رود.

۵ دلیل برای خرید موکت سالن همایش و آمفی تئاتر

در اغلب سالن های تئاتر و همایش به دلایل زیر از موکت بعنوان کفپوش استفاده می‌شود:

۱٫ زیبایی و جذابیت در دکوراسیون

موکت ها در طرح ها و رنگبندی های متنوعی وجود دارند که همیشه می‌توانند نقش موثری در دکوراسیون داشته باشند. هرچند معمولا در سالن های همایش و آمفی تئاترها به دلیل ماهیت رسمی‌تری که دارند و جهت از بین نبردن تمرکز مراجعان، از موکت های ساده، رنگ خنثی و رنگ تیره استفاده می‌شود. در اغلب مواقع هنگام خرید موکت آمفی تئاتر و سالن همایش از رنگ صندلی ها ایده گرفته می‌شود تا این یکدست بودن رنگ، احساس بهتری به افرادی که وارد سالن می‌شوند القا کند.

اما در سالن های بیرونی در صورتیکه از موکت بعنوان کفپوش استفاده شود معمولا طرح های متنوع‌تری انتخاب می‌شود چرا که پیش از ورود به سالن اصلی، مراجعان وارد سالن انتظار می‌گردند، و دیدن یک کفپوش رنگی و چشم نواز می‌تواند از خسته شدن آن ها پیش از شروع برنامه ها جلوگیری کند.

۲٫ فراهم کردن گرما و راحتی

یکی از ویژگی های موکت که آن را به یک کفپوش مناسب برای فضاهای مختلف از جمله اتاق خواب خانه، اتاق های هتل ها و حتی دفاتر اداری و رستوران ها می‌سازد، فراهم کردن گرما و راحتی است. وقتی از کفپوش موکت استفاده می‌شود به طور کلی دمای آن فضای بسته به ماهیت آن حدودا دو درجه به نسبت سایر کفپوش ها گرم‌تر باقی می‌ماند. این مساله در روزهای سرد بسیار به کمک سالن های همایش می‌آید چرا که موجب می‌شود افرادی که به همایش می‌آیند یا برای یک نمایش به سالن آمفی تئاتر وارد می‌شوند هنگام تماشای برنامه احساس سرما و ناراحتی نداشته باشند و بتوانند لذت کافی  از اوقات خود ببرند.

این مساله در انتخاب موکت آمفی تئاتر ، تاثیر بسیاری به روی هزینه های سالن خواهد داشت چرا که انرژی کمتری برای گرمایش و سرمایش سالن مصرف می‌شود که در نهایت موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد. این مساله یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که این روزها بسیاری از افراد به فکر خرید موکت می‌افتند.

۳٫ جلوگیری از لیز خوردن

بسیاری از کفپوش ها با وجود زیبایی و ظاهر لوکسی که دارند، لیز هستند. این مساله‌ای است که موکت ها آن را حل کرده‌اند. فرقی نمی‌کند با چه کفشی روی این کفپوش راه می‌روید، یا شرایط آب و هوا برفی یا بارانی است، راه رفتن روی موکت هیچ لیز خوردنی به همراه ندارد. بنابراین افراد احساس آرامش بیشتری حین راه رفتن روی آن دارند. حتی اگر همراه با فرزندتان به یک سالن همایش بروید، در صورت زمین خوردن هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند چرا که موکت یکی از ایمن‌ترین کفپوش ها است که جلوی ضربه و آسیب دیدن را می‌گیرد.

۴٫ جلوگیری از ایجاد سر و صدا

در یک سالن همایش یک نفر صحبت می‌کند و سایرین با توجه، به او گوش می‌دهند، در یک آمفی تئاتر نیز همه جا ساکت است و همه به نمایش نگاه می‌کنند. اما یک سر و صدای کوچک می‌تواند همه چیز را خراب کند. بعنوان مثال اگر فردی بخواهد به هر دلیلی از سالن خارج شود ممکن است با قدم زدن به روی یک کفپوش سخت، صدای پایش در سالن ساکت و آرام بپیچد و حواس همه، حتی سخنران، پرت شود. برای جلوگیری از این اتفاق، خرید موکت سالن همایش بهترین گزینه است. موکت ها نه تنها بعنوان عایق صدا عمل می‌کنند و از ورود و خروج صدا در سالن جلوگیری می‌کنند؛ بلکه راه رفتن به روی آن ها نیز با هیچ صدایی همراه نیست، و این بهترین ویژگی موکت آمفی تئاتر محسوب خواهد شد.

۵٫ افزایش کیفیت هوای فضای داخلی

شاید این نکته برایتان عجیب باشد که چطور موکت می‌تواند به روی کیفیت هوای یک اتاق تاثیر بگذارد. موکت ها جزو کفپوش هایی هستند که کمترین میزان VOC یا ترکیبات آلی فرار را دارند. این ترکیبات هنگام نصب یا اجرای سایر کفپوش ها برای مدتی در فضا پخش می‌شود و هنگام تنفس استنشاق می‌شود. اگرچه مدت زمان طولانی در فضا باقی نمی‌مانند که بخواهند برای افراد ضرر خاصی داشته باشند اما همین میزان کم هم در نصب موکت آمفی تئاتر وجود ندارد. جدا از این مساله، موکت سالن همایش می‌تواند همانند یک فیلتر هوا عمل کند چرا که گرد و غبار و هرنوع آلودگی را در خود نگه می‌دارد و از پخش شدن آن ها در هوا جلوگیری می‌کند. بنابراین با هر بار تمیز کردن موکت دیگر آلودگی و غباری در هوا باقی نمی‌ماند.

قیمت موکت سالن همایش و آمفی تئاتر چگونه مشخص می‌شود؟

همانند هر کفپوش دیگری، اولین فاکتوری که به روی قیمت موکت آمفی تئاتر تاثیرگذار است میزان کیفیت آن است. بخصوص برای فضاهای پرترددی همانند سالن همایش و آمفی تئاتر، بسیار مهم است که موکت با بالاترین کیفیت انتخاب شود. موکت ها به نسبت سایر کفپوش ها در معرض آسیب دیدن و خراب شدن بیشتری هستند و هر چه موکت معتبرتر و باکیفیت‌تری انتخاب کنید، دیرتر مجبور به تعویض آن خواهید شد. بنابراین به این فاکتور اهمیت ویژه‌ای بدهید. علاوه بر اینها، طرح و رنگ، مساحت و نوع بافت موکت هم می‌تواند به روی قیمت آن تاثیرگذار باشد. از اینرو نمی‌توان قیمت واحدی برای موکت سالن همایش تعیین کرد و همه چیز بستگی به میزان بودجه و انتخاب شما خواهد داشت.

سخن پایانی

کفپوش موکت یکی از بهترین انتخاب ها برای فضاهاییست که می‌خواهیم ساکت، بی‌خطر و راحت باشد. سالن سینما، آمفی تئاتر و سالن همایش هم از جمله مکان هایی هستند که در آن ها تردد زیادی رخ می‌دهد و در طول روز افراد زیادی روی کفپوش آن راه می‌روند، بنابراین انتخاب یک کفپوش که لیز نباشد، راه رفتن روی آن راحت باشد و حین تماشا و توجه به نمایش یا سخنرانی سر و صدایی ایجاد نکند، اهمیت ویژه‌ای دارد که خوشبختانه موکت به خوبی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

زت کارپت با سالها تجربه در زمینه طراحی و اجرای موکت برای سالن های همایش، آمفی تئاتر، سینما، اتاق کنفرانس و … به خوبی با ماهیت اینگونه فضاها آشنایی دارد و می‌تواند راهنمای خوبی برای شما در خصوص انتخاب موکت آمفی تئاتر و … باشد. موکت زت همچنین امکان ارائه خدمات مشاوره، طراحی اختصاصی، نصب و اجرای موکت اداری ، هتلی، تجاری و … را نیز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق وبسایت با متخصصان این مجموعه در ارتباط باشید.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000