«علت مرگ: نامعلوم» از سوی هیات انتخاب فجر پذیرفته شده بود/ به فیلم پروانه نمایش ندادند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۱
بهروز افخمی اعلام کرد:

«علت مرگ: نامعلوم» از سوی هیات انتخاب فجر پذیرفته شده بود/ به فیلم پروانه نمایش ندادند

عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت که علت حذف فیلم «علت مرگ: نامعلوم» این بود که پروانه نمایش آن صادر نشد و سعی کردیم فیلم را در رزرو جشنواره قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، با اعلام اسامی ۲۲ فیلم‌ بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) در چهلمین جشنواره فیلم فجر و حذف فیلم «علت مرگ: نامعلوم» علی زرنگار کارگردان این فیلم طی یادداشتی نسبت به این اتفاق انتقاد کرد. وی در متن خود تاکید کرده بود که این فیلم رای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر را داشت ولی فیلمش را از جشنواره حذف کرده اند.

بهروز افخمی کارگردان سینما و عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر در برنامه «شهر فرنگ» درباره علت حذف این فیلم از جشنواره توضیح داد: برای انتخاب فیلم‌ها امتیاز می‌دادیم اما در نهایت درباره ۲-۳ فیلم خوب بحث‌های جدی درگرفت و «عروسک» و «علت مرگ: نامعلوم» حذف شدند زیرا برای جشنواره نمی‌توانستتد پروانه نمایش بگیرند. فیلم «علت مرگ نامعلوم» به دلیل اینکه کمیسیون پروانه نمایش صلاح نمی‌دیدند این فیلم برای جشنواره نمایش داده شود، حذف شد اما در نهایت در میان خود افراد کمیسیون هم کسانی طرفدار فیلم بودند و می‌خواستند به آن پروانه نمایش بدهند.

جزو یکی از سه فیلم برتری بود که ما تماشا کردیم

او ادامه داد: در نهایت کاری که هیات انتخاب توانست برای فیلم انجام دهد این بود که ما آن را در فهرست فیلم‌های رزرو بگذاریم تا پروانه نمایش بگیرد مثلا محمدحسین نیرومند که خود هم عضو شورای صدور پروانه نمایش است و هم عضو هیات انتخاب جشنواره، دوست داشت برای فیلم پروانه نمایش بگیرد. ما هم گفتیم که تا زمان شروع جشنواره برای فیلم پروانه نمایش بگیرید زیرا جزو یکی از سه فیلم برتری بود که ما تماشا کردیم.

این کارگردان با اشاره به اینکه احتمال دارد بیش‌ از ۲ فیلم به جشنواره نرسد، خاطرنشان کرد: از این ۲۲ فیلمی که برای بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) انتخاب شدند، می‌دانیم که به احتمال زیاد ممکن است ۲ فیلم یا بیشتر به دلیل طولانی بودن مراحل فنی به جشنواره نرسند، بنابراین در میان فیلم‌های رزرو بودن بسیار اهمیت دارد.

افخمی در پایان اظهار کرد: من اجازه ندارم اسم پنج فیلمی که در رزرو جشنواره قرار دارند، بگویم اما تصمیم اینکه بعد از نرسیدن یک فیلم به جشنواره کدام فیلم جایگزین آن می‌شود به عهده هیات انتخاب نیست و دبیر جشنواره باید آن فیلم را انتخاب کند. دبیر جشنواره هم علاقه‌مند بود اگر فیلم «علت مرگ: نامعلوم» در جشنواره فیلم فجر پروانه نمایش گرفت به محض اینکه یک فیلم به جشنواره نرسید آن را جایگزین کنیم.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500