بالاترین جایزه تورنتو به «جوجو خرگوش» رسید/ سلامِ هیتلر به اسکار

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از بی‌بی‌‎سی، فیلم «جوجو خرگوش» به کارگردانی تایکا وایتیتی و با بازی اسکارلت جوهانسون جایزه تاثیرگذار انتخاب تماشاگران جشنواره بین المللی فیلم تورنتو سال 2019 را دریافت کرد.

هجویه جنگ جهانی دوم «جوجو خرگوش» درباره یک پسر کم سن و سال با بازی رومن گریفین دیویس در دهه 40 میلادی در آلمان است، این پسر خردسال که هیتلر دوست خیالی اش است متوجه می شود مادرش یک دختر یهودی با بازی اسکارلت جوهانسون را درون خانه شان پنهان کرده است.

اسکارلت جوهانسون امسال در فیلم «داستان ازدواج» فیلم دوم انتخاب تماشاگران جشنواره تورنتو نیز حضور داشت. در فیلم «داستان ازدواج» اسکارلت جوهانسون نقش یک مادر را که بازیگر تئاتر است و در حال جدایی از همسر کارگردانش است، بازی می کند. نقش همسر جوهانسون را در این فیلم آدام درایور ایفا کرده است.

فیلم «پارازیت» یا «انگل» که در جشنواره کن امسال جایزه نخل طلایی را دریافت کرد نیز در جایگاه سوم تماشاگران جشنواره تورنتو قرار گرفت.

با دریافت جایزه انتخاب مردمی جشنواره تورنتو باید فیلم «جوجو خرگوش» را از همین امروز یکی از شانس های اصلی اسکار 2020 بدانیم. جایزه انتخاب تماشاگران جشنواره تورنتو یکی از مهم ترین معیارهای موفقیت در فصل جوایز سینمایی است.

سال گذشته این جایزه به فیلم «کتاب سبز» همان فیلمی که در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد، رسید.

از برندگان پیشین این جایزه در سال های اخیر می توان به «میلیونر زاغه نشین»، «سخنرانی پادشاه»، «دوازده سال بردگی» که همگی در نهایت اسکار بهترین فیلم سال را بردند، اشاره کرد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/