توضیح درباره داوری فیلمی که در جشنواره پویانمایی رقیب ندارد/ نمی‌توانستیم حذفش کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۲
محمدرضا کریمی صارمی به صبا گفت:

توضیح درباره داوری فیلمی که در جشنواره پویانمایی رقیب ندارد/ نمی‌توانستیم حذفش کنیم

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره داوری تنها اثر بخش فیلم بلند مسابقه ایران توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، با اعلام آثار راه‌یافته به بخش‌ مسابقه‌ ایرانِ دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، فیلم «کاغذپاره‌ها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد نعلبندی تنها نماینده حاضر در بخش فیلم بلند این رویداد است.

حال این پرسش به وجود می‌آید که با وجود اینکه این فیلم رقیبی ندارد، داوری این بخش به چه صورت خواهد بود؟

محمدرضا کریمی صارمی دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این موضوع توضیح داد: در بخش مسابقه ایران تنها یک فیلم بلند سینمایی به دفتر جشنواره ارسال شد که من دلیل عمده این اتفاق را به دلیل شرایط کرونایی و نیمه‌کاره ماندن پروژه‌ها می‌دانم.

او ادامه داد: هیات انتخاب ما به این فیلم امتیاز دادند تا به مرحله بعد راه پیدا کند و حالا داوران بخش مسابقه باید نظر خود را درباره داوری این فیلم ارائه کنند.

دبیر جشنواره پویانمایی درباره داوری این فیلم تشریح کرد: «کاغذپاره‌ها» در این بخش رقیبی برای داوری ندارد اما نمی‌توانستیم به این دلیل از جشنواره حذفش کنیم. اگر حذفش می‌کردیم کارگردان می‌گفت «دیگران فیلم نساختند چرا من را حذف کردید؟» اگر این فیلم را در جشنواره نمایش دهیم، می‌گویند «این فیلم با چه کسی رقابت می‌کند؟» در نتیجه داوران در بیانیه خود باید اعلام کنند که به طور مثال چون فیلم «کاغذپاره‌ها» رقیبی نداشت اما عوامل آن همت کردند و فیلم ساختند جایزه‌ای به آن تعلق می‌گیرد یا نمی‌گیرد.

کریمی صارمی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توانستیم این فیلم را حذف کنیم‌ مانند اشتباهی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر هم اتفاق افتاده است و اگر تعداد فیلم‌های سینمایی ارسالی یک بخش به سه فیلم برسند، داوری برای آن‌ها دارند و اگر زیر این تعداد فیلم باشد، داوری ندارند. فکر می‌کنم این غلط است و منطق می‌گوید که در شرایط کنونی کشور و اینکه شرایط اقتصاد سینمای ما خوب نیست اگر یک نفر هم فیلم ساخته است باید از آن‌حمایت کنیم و نمی توانیم آن فیلم را از جشنواره کنار بگذاریم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است