افزایش ۹۱ درصدی گیشه آمریکا نسبت به سال قبل/ سینماها اما هنوز احیا نشده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۶

افزایش ۹۱ درصدی گیشه آمریکا نسبت به سال قبل/ سینماها اما هنوز احیا نشده‌اند

طبق برآوردها گیشه سینماهای آمریکا نسبت به سال 2020 رشد 91 درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، علیرغم تلاش زیاد فیلم های «مرد عنکبوتی»، «بیوه سیاه» و دیگر «انتقام جویان» توانا، سالن های سینما در یکی دیگر از سالهای پر هرج و مرج و صدمه دیده از پاندمی کرونا هنوز نتوانسته اند احیا شوند.

با توجه به ارزیابی های اولیه از وبسایت «کام اسکور»، درآمد کلی گیشه داخلی سینماها در آمریکا در سال ۲۰۲۱ تا آخرین روزهای دسامبر به ۴٫۴ میلیارد دلار می رسد و البته ممکن است رقم نهایی در چند روز آینده که از سال جاری باقی مانده دچار نوسان شود چون فاصله بین کریسمس و روز سال نو معمولا شلوغ ترین زمان ها در پردیس های سینمایی است و البته سویه اومیکرون نیز ممکن است برنامه های دیگری را برای این روزها به وجود بیاورد.

با توجه به این برآوردها، گیشه سینماها در آمریکا نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۹۱ درصدی داشته است البته از آنجا که سال گذشته از نظر بلیت فروشی پایین ترین حد در ۴۰ سال اخیر آمریکا بود نمی توان این رشد را یک موفقیت بزرگ قلمداد کرد. در آمد سینماها در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به سختی به ۲٫۲ میلیارد دلار رسید و این در حالی بود که سینماها ماه ها تعطیل بودند و استودیوهای بزرگ نیز به ندرت فیلم های پرمخاطب شان را اکران کردند.

سال ۲۰۲۱ اما نسبت به آخرین سال عادی دنیا یعنی سال ۲۰۱۹، از لحاظ فروش ۶۱ درصد افت داشته است. در سال ۲۰۱۹، «انتقام جویان: پایان بازی»، «شیر شاه» و «داستان اسباب بازی ۴» به فروش ۱۱٫۴۹ میلیارد دلاری سینماها در آن سال کمک کردند. سال ۲۰۲۰ اولین سال سراسر کرونایی نسبت به ۲۰۱۹ به میزان ۸۰ درصد افت فروش داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است