حوزه هنری به جمع تولیدکنندگان فیلم بازگشت/ حضور در چهلمین جشنواره فجر با ۴ فیلم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶
صبا گزارش می دهد؛

حوزه هنری به جمع تولیدکنندگان فیلم بازگشت/ حضور در چهلمین جشنواره فجر با ۴ فیلم

حوزه هنری در رویکرد جدید خود بار دیگر تولید فیلم را جدی گرفته و در گام نخست با حضوری پررنگ در جشنواره فیلم فجر نیز مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، پس از اعلام فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر، بحث‌ها درباره ترکیب فیلم های راه یافته و فیلم های غایب این دوره از جشنواره داغ است. همچنین یکی از نکاتی که می توان به آن توجه کرد حضور پررنگ حوزه هنری است که در سال های گذشته از تولید فیلم فاصله گرفته و بیشتر سینماداری می کرد. این رویکرد جدید تیم جدید مدیران حوزه هنری منجر به حضور این نهاد انقلابی با چهار فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر شده است.

یکی از این پروژه‌ها فیلم سینمایی «صورت فلکی» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه است؛ ترکیبی که سال گذشته نیز فیلم سینمایی «مصلحت» را با همکاری حوزه هنری به تولید رساند.

گفته می‌شود «صورت فلکی» با نگاهی زنانه به یک مقطع ملهتب از تاریخ معاصر می‌پردازد. فیلمی که بهروز شعیبی و مریلا زارعی زوج اصلی بازیگری آن را شکل می‌دهند.

«دسته دختران» نیز فیلمی است که حوزه هنری با همکاری بنیاد سینمایی فارابی آن را ساخته‌ است.

این فیلم به کارگردانی منیر قیدی و تهیه کنندگی محمدرضا منصوری در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. روایتی گفته نشده از مقاومت دختران ایرانی در روزهای آغازین جنگ که به جنگ ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس می پردازد. قیدی پیش از این فیلم سینمایی «ویلایی ها» را کارگردانی کرده بود که به زندگی خانواده رزمندگان دفاع مقدس در پشت جبهه ها می پرداخت.

حوزه هنری همچنین دو اثر دیگر نیز در جشنواره امسال دارد.

فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی که به نظر می‌رسد یک تریلر سیاسی از رویدادهای ابتدایی انقلاب اسلامی باشد. ربیعی پیش از این فیلم سینمایی «لباس شخصی» را کارگردانی کرده بود که به عنوان یک فیلم اولی مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

در کنار اینها از فیلم تازه حسین نمازی با نام «شادروان» نیز به‌ عنوان یکی از آثار سینمایی نام برده می‌شود که با حمایت حوزه هنری و در همکاری با فارابی تهیه شده است هرچند هنوز اعلام رسمی در این خصوص نشده است.

«شادروان» در ژانر درام خانوادگی از حضور چهره‌هایی چون سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان بهره می‌برد. او پیش‌تر با فیلم سینمایی «آپاندیس» توانست به عرصه سینمای ایران ورود کند و در جشنواره‌های بین‌المللی موفقیت‌هایی را کسب کند.

نمازی در فیلم تازه خود به سراغ یک سوژه اجتماعی طبقه پایین شهری رفته و روایتی شیرین را از یک معضل بیان کرده است. باید دید او پس از آنکه فیلم اولش در جشنواره ملی فیلم فجر نادیده گرفته شد و از راه‌یابی به بخش مسابقه دور ماند، در اولین حضورش در بخش مسابقه فجر ملی چه آورده ای خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است