انتشار یک رمان دیگر از شمیم بهار/ داستان ۲ دختر دهه شصتی که از پایتخت مهاجرت می‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
معرفی کتاب؛

انتشار یک رمان دیگر از شمیم بهار/ داستان ۲ دختر دهه شصتی که از پایتخت مهاجرت می‌کنند

رمان «14» نوشته شمیم بهار به همت نشر بیدگل منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «۱۴» نوشته شمیم بهار به همت نشر بیدگل به چاپ رسید.

در توضیح ناشر از این کتاب آمده است: «۱۴ رمانی‌ست از شمیم بهار که اتفاقاتش در سال چهارده‌دوصفر می‌افتد. فرض کنید دو دختر تحصیل‌کرده‌ دهه شصتی، از پی‌ مشکلات دهه شصتی‌ها که می‌دانید! پایتخت را رها می‌کنند که بروند به یک گوشه‌ دنج. شهر کوچکی در حاشیه‌ کویر. شاید حوالی‌ خراسان جنوبی، به اسم گلشن. هم‌خانه‌اند و یکی مامایی خوانده و آن یکی پزشکی. آمده‌اند به گلشن در بحران کرونا، زیر سایه‌ مرگ، از پی‌ رفع مشکلات. اما متوجه می‌شوند که آدم‌ها، مشکلاتشان را با خود می‌برند به هرکجا، حتا بهشت زمینی.»

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانیم: «خوشیم که خسته‌ایم/ که پیاده‌ایم، که باهمیم / شب آشنایی/ لنگه‌ ترمه‌ کشمیری، که شنیده‌ایم و ندیده‌ایم/ شال سبکی که انداخته‌ایم رو شانه/ برهوت، زیر ستاره‌هایی که امشب چرا نمیبینیم ؟/ ولنگ‌و واز و عین‌حال تنگ‌ِ دل/ تاریکی روشنی /نقطه‌های سرخی پخش‌ و پلای دورها و پارس‌های پنداری خوابیده‌ای/ نسیمی که نسیم نیست، هرم بی‌نفسی/ نگو عطر پیچ امین‌الدوله میشنوی/ که اتفاقا می‌شنوم/ خیالات، مال دکه‌ سلمانی یکی ازین سیاسفیدهای آخرشبی/

آسمان تماشا می‌کنیم، یکدست تاریک/ هلال شب اول چرا نمی‌بینیم؟/ ماه تعریف کن/ گفتی ماه؟/ خرافات مگر نیست، که زایمان بیشتر می‌شود شبهای چارده؟/ نیست، گرچه کتاب‌های آموزشی دوران ما هم نعل هم میخ می‌زدند/ از خانم دکتر اتابکی کارکشته که می‌پرسم قبول می‌کند/ زیرگوشی، یواشکی/ که یعنی علمی نیست، که یعنی یقه نگیر/ منتها به نظر من هست و خیلی هم هست، اینجا/ چون که؟/ آسمان داریم به این بزرگی، آسمان صاف کویری/ اینجا کسی جلودار ماه چارده نیست»

رمان «۱۴» در ۱۴۲ صفحه با قیمت ۵۲ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

پیش‌تر رمان‌های «دهه‌ ۴۰ و مشق‌های دیگر» و «قرن‌ها بگذشت» از این نویسنده، ناشر و منتقد ادبی و سینمایی در نشر بیدگل منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است