مجموعه مستند «مدال‌آوران» سراغ کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۰

مجموعه مستند «مدال‌آوران» سراغ کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال رفت

مجموعه مستند «مدال‌آوران» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا راهپیما به همت موسسه‌ فرهنگی هنری اندیشه‌ شهید آوینی ساخته می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه، مجموعه مستند «مدال‌آوران» با نگاهی به زندگی قهرمانان جهانی ورزش ایران توسط موسسه‌ فرهنگی هنری اندیشه‌ شهید آوینی تولید می‌شود. این مجموعه با نگاهی متفاوت به شخصیت مدال‌آوران، روند موفقیت قهرمانان ملّی در سال‌های اخیر را از دوران کودکی تا شکوفایی ورزشی پی می‌گیرد تا با مرور زندگی دشوار و شیوه‌ متفاوت زیست این افراد بتوان روی دیگر مدال قهرمانی را مشاهده کرد.

محمدرضا راهپیما کارگردان و تهیه‌کننده‌ مجموعه مستند «مدال‌آوران» درباره تفاوت این مستند با آثار مشابه، گفت: در این مجموعه به سراغ قهرمانانی می‌رویم که در چند سال اخیر در رشته‌های مختلف ورزشی مدال جهانی گرفتند یا رکوردهایی را جابه‌جا کردند. تفاوت این مجموعه، در نگاهی است که به این قهرمانان داریم. در واقع به سراغ بخش مغفول مانده زندگی آن‌ها می‌رویم تا مخاطبانی که تنها افتخارات آن‌ها را می‌بینند، با سختی‌هایی که این ورزشکاران برای رسیدن به این جایگاه کشیدند هم آشنا شوند. از طرفی توجه به ابعاد اخلاقی این قهرمانان و نوع برخورد فروتنانه‌ای که با خانواده و به خصوص والدین خود دارند، می‌تواند چهره‌ متفاوتی از آن ها برای مخاطبان بسازد.

کارگردان مجموعه‌ «مدال آوران» افزود: تعداد ورزشکاران مدال‌آور خیلی گسترده است ولی فعلا در حال آماده‌سازی قسمت اول این مجموعه هستیم تا بازخوردها برای ادامه یافتن کار مشخص شود. تیم تحقیق مجموعه، به شناسایی قهرمانان اقدام می‌کند و ما هم سعی می‌کنیم در تولید مستند همه‌ جنبه‌هایی را که می‌توان به یک قهرمان پرداخته شود، مدنظر قرار دهیم.

او درباه قسمت اول این مجموعه عنوان کرد: قسمت اول این مجموعه درباره‌ «بهنام محمودی» کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران است که در این پرتره، شناسنامه‌ او ورق زده می‌شود و شکل زیست اجتماعی و خانوادگی و فرهنگی او نشان داده می‌شود.

راهپیما در پایان خاطرنشان کرد: این قهرمانان ما افرادی هستند که سبک ویژه و سالمی در زندگی خود انتخاب کردند و می‌توانند الگوی شایسته‌ای برای جامعه باشند. آن‌ها با همه‌ قهرمانی‌ها در برابر خانواده کاملا تواضع به خرج می‌دهند و شخصیت اخلاقی خود را حفظ کردند. در نتیجه در این مستند از نریشن استفاده نمی‌شود و خود قهرمان و اطرافیان‌اش، مسیر طی شده تا قهرمانی او را بازگو می‌کنند.

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000