دویست و بیست و هفتمین شماره مجله «فیلم نگار» منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۱

دویست و بیست و هفتمین شماره مجله «فیلم نگار» منتشر شد

شماره ۲۲۷ شماره ماهنامه دیجیتال «فیلم‌نگار» ویژه دی ۱۴۰۰ منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی،دویست و بیست و هفتمین شماره ماهنامه دیجیتال «فیلم نگار» ویژه دی ماه ۱۴۰۰ منتشر شد.

در ابتدای بخش سینمای ایران این شماره سیناپس فیلم‌های «منصور»، «تومان»، «آتابای» و «رمانتیسم عماد و طوبا» را همراه با نقدهایی بر این آثار می‌خوانیم سپس گفتگو با سیاوش سرمدی نویسنده و کارگردان فیلم «منصور» و بعد از آن گفتگویی جمعی پیرامون فیلمنامه «قهرمان» با عنوان مک‌گافین‌ها و پرسش‌های بی‌پاسخ که توسط محمدرضا نعمتی تهیه شده است.

بخش دوم مجله به پرونده موضوعی اختصاص دارد که در این شماره به «تجلی» پرداخته شده و امیررضا تجویدی از آن به عنوان لحظه تبلور آگاهی یاد کرده است. نگاهی به کارکرد تجلی در داستان نویسی، ده لحظه تجلی مهم در کمدی رمانتیک‌های کلاسیک، بررسی ظهور تجلی در سریالهای تلویزیونی، گفت‌وگوی جمعی پیرامون مفهوم تجلی در فرهنگ فیلمنامه‌نویسی و قدرت و اهمیت لحظه تجلی در فیلمنامه از جمله مطالب این بخش هستند.

بخش سینمای جهان با سیناپس فیلم‌های زمانی برای مردن نیست، پادشاه ریچارد، فینچ و فرار از موگادیشو آغاز می‌شود. نقد و تحلیل فیلمنامه این آثار و گفتگو با فیلمنامه نویسان صفحات دیگر این بخش را تشکیل می‌دهند در ادامه نیز نگاهی به سریال «بازی مرکب»، مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «ببر سفید» و فوت و فن نوشتن فیلمنامه در ژانر سرقت را می‌خوانیم.

فیلمنامه کامل این شماره به «یک شب در میامی» نوشته کمپ پاورز و ترجمه احمد فاضلی شوشی اختصاص دارد.

یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و یک نقد بر این فیلم و بالاخره گفتگو با فیلمنامه‌نویس این اثر مطالب پایانی این شماره هستند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی و حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه «فیلم‌نگار» هستند.

علاقه‌مندان جهت تهیه شماره ۲۲۷ این ماهنامه تخصصی و استفاده از شماره‌های پیشین، می‌‌توانند به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000