افتتاح پویش «هر ایرانی یک نهال» در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
رییس ستاد محیط زیست و منابع طبیعی رسانه ملی:

افتتاح پویش «هر ایرانی یک نهال» در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

چهارمین نشست ستاد محیط زیست و منابع طبیعی رسانه ملی در شبکه دوم سیما با حضور رییس ستاد محیط زیست و منابع طبیعی رسانه ملی و دیگر مدیران این حوزه برگزار شد.

به گزارش صبا، چهارمین جلسه ستاد محیط زیست و منابع طبیعی رسانه ملی به ریاست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دوم سیما و با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و جمعی از نمایندگان شبکه های تلویزیونی، رادیویی و استانی سیما در محل سالن کنفرانس این شبکه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا جعفری جلوه رییس ستاد محیط زیست و منابع طبیعی رسانه ملی ضمن خوشامدگویی و تسلیت ایام فاطمیه اهمیت توجه به محیط زیست و منابع طبیعی در رسانه ملی را همزمان با شب یلدا به عنوان یک تحول طبیعی و به عنوان نماد زایش خورشید، پایان انتظار و آغاز امید و روشنایی بازگو کرده و تلاش های صورت گرفته در این زمینه را به اختصار شرح داد.

مدیر شبکه دو سیما در ادامه به یکی از محوری ترین اقدامات دستگاه ها در زمینه محیط زیست اشاره کرد و گفت: توجه به حفظ و گسترش پوشش گیاهی کشور یکی از این اقدامات است که تحت عنوان پویش «هر ایرانی یک نهال» مورد توجه قرار گرفته است.

مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی این طرح با اشاره به تنظیم سند شجره با هدف درختکاری و احیای پوشش گیاهی مراتع و جنگل ها اظهار کرد: اجرای برنامه کاشت ۵۰۰ میلیون اصله نهال و بذرافشانی با مشارکت گروه های جهادی، نهادها و دستگاه های اجرایی با شعار «ایران سبز، ایران قوی، هر ایرانی یک نهال» بخشی از این طرح است.

وی در ادامه گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و متناسب با فصل بارش، درختکاری و بذرافشانی از اوایل آذر ماه آغاز و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

منصور به افتتاح رسمی این پویش مهم در آستانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و با تاکید بر نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به افراد جامعه خواستار خبر رسانی و برنامه سازی گسترده تر در این زمینه شد.

همچنین نمایندگان شبکه های تلویزیونی و رادیویی با اشاره به برنامه های محیط زیستی شبکه متبوع شان به بیان پیشنهادات و دغدغه های خود در این حوزه پرداختند.

در پایان جلسه جعفری جلوه مدیر شبکه دوم سیما ضمن اشاره به هم افزایی و همکاری میان دستگاه های اجرایی در زمینه مجموعه مسائل و مباحث مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی اعم از آب، خاک، هوا، پوشش گیاهی، الگوی مصرف انرژی، مقوله پسماند و … به ضرورت تبادل اطلاعات و داده ها اعم از منابع علمی بروزرسانی شده و منابع صوتی و تصویری به منظور اقدامات رسانه ای شایسته تر تاکید کرد.

انتهای پیام/

یک نظر